سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ÏÑÈÇÑå ãÇ

سایت مقاله

,سایت مقاله,سایت مقاله های فارسی,سایت مقاله مگیران,سایت مقاله ها,سایت مقاله نورمگز,سایت مقاله سیویلیکا,سایت مقاله,سایت مقاله های انگلیسی,سایت مقاله فارسی,سایت مقاله انگلیسی,سایت مقاله های فارسی Sid,سایت مقاله های فارسی پزشکی,سایت مقاله های فارسی حسابداری,سایت مقاله های فارسی نور,سایت مقاله های فارسی رایگان,سایت مقاله های فارسی روانشناسی,سایت مقاله های فارسی برق,سایت مقاله های فارسی علوم انسانی,سایت مقاله های فارسی شیمی,سایت مقالات مگیران,سایت مقالات علمی مگیران,دانلود مقاله از سایت مگیران,سایت مقاله های علمی,سایت مقاله های Isi,سایت مقاله های پزشکی,سایت مقاله های دانشجویی,سایت مقاله های روانشناسی,سایت مقاله های علمی پژوهشی,سایت مقالات نورمگز,سایت مقالات علمی نورمگز,سایت مقالات حقوقی نورمگز,دانلود مقاله از سایت نورمگز,سایت دانلود مقاله سیویلیکا,سایت مقالات فارسی سیویلیکا,دانلود مقاله از سایت سیویلیکا,سایت مقاله های فارسی,سایت مقاله فارسی,سایت مقاله های خارجی,سایت مقاله روانشناسی,سایت مقاله های روانشناسی,سایت مقاله Sid,سایت مقاله های انگلیسی حسابداری,سایت مقاله های انگلیسی پزشکی,سایت مقاله های انگلیسی کامپیوتر,سایت مقاله های انگلیسی مدیریت,سایت مقاله های انگلیسی روانشناسی,سایت مقاله های انگلیسی رایگان,سایت های مقالات انگلیسی,سایت مقاله های علمی انگلیسی,معرفی سایت مقاله های انگلیسی,سایت مقاله فارسی رایگان,سایت مقالات فارسی پلیمر,سایت مقالات فارسی,سایت مقالات فارسی پزشکی,سایت مقالات فارسی رایگان,سایت مقالات فارسی کشاورزی,سایت مقالات فارسی مدیریت,سایت مقالات فارسی معتبر,سایت مقاله انگلیسی روانشناسی,سایت مقاله انگلیسی مدیریت,سایت مقاله انگلیسی روانشناسی رشد,سایت مقاله انگلیسی عمران,سایت مقاله انگلیسی حسابداری,سایت مقاله انگلیسی تربیت بدنی,سایت مقاله انگلیسی با ترجمه,سایت مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی,سایت مقالات انگلیسی

ÌÓÊÌæ

ÔȘå åÇí ÇÌÊãÇÚí

اعتماد مصرف کننده به تجارت الکترونیک در آمریکا، سنگاپور و چین

اعتماد مصرف کننده به تجارت الکترونیک در آمریکا ، سنگاپور و چین
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 251 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
اعتماد مصرف کننده به تجارت الکترونیک در آمریکا، سنگاپور و چین

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

اعتماد مصرف کننده به تجارت الکترونیک در آمریکا ، سنگاپور و چین

تعداد صفحات انگلیسی: 17

تعداد صفحات فارسی: 28

چکیده فارسی

این تحقیق سوابق و پیامدهای اعتماد مصرف کننده را در آمریکا، سنگاپور و چین بررسی می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که شهرت و اطمینان سیستم یک فروشنده اینترنتی و گرایشی طبیعی مشتری به اعتماد بطور قطعی مربوط به اعتماد مشتری می‌باشد. اعتماد مشتری رابطه مثبتی با طرز تلقی و رابطه منفی با ریسک مشاهده شده دارد. مفاهیم فوق مورد بحث قرار گرفتند.

چکیده انگلیسی

This study examines the antecedents and consequences of consumer trust in the United States, Singapore and China. The results show that reputation and system assurance of an Internet vendor and consumers’ propensity to trust are positively related to consumer trust. Consumers’ trust has a positive relationship with attitude and a negative relationship with perceived risk. Implications of the results are discussed

مشخصات استنادی

Teo, T. S., & Liu, J. (2007). Consumer trust in e-commerce in the United States, Singapore and China. Omega, 35(1), 22-38

ویژگی‌های مقاله اعتماد مصرف کننده به تجارت الکترونیک در آمریکا، سنگاپور و چین

مقاله “اعتماد مصرف کننده به تجارت الکترونیک در آمریکا، سنگاپور و چین” در سال 2007 در مجله Omega چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله سوابق و پیامدهای اعتماد مصرف کننده و شهرت و اطمینان سیستم یک فروشنده اینترنتی و گرایشی طبیعی مشتری به اعتماد مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله 294 بار مورد استناد قرار گرفته است.

 


 

 


اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل

اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین آرژانتین، برزیل و مکزیک
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل docx
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل و مکزیک

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل و مکزیک

خلاصه

این مقاله اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل و مکزیک را مورد بحث قرار می دهد. تحقیق ابتدا یک چارچوب مفهومی برای بررسی ایجاد و خدمات دولت الکترونیک را ارایه می‌کند که برای ارزیابی اقتباس آن در این سه اقتصاد مهم آمریکای لاتین اعمال شده است. یافته های تحقیق می تواند هر کشور به عنوان مدلی برای توسعه موفق و همچنین اجرای دولت الکترونیک در یک کشور در حال توسعه غیر صنعتی را معرفی کند. تجزیه و تحلیل هم چنین در جستجوی یافتن یک خلا در مطالعه دولت الکترونیک در کشورهای کمتر توسعه یافته می باشد که بخش آن ها تلاش می کنند در این جنبه حیاتی از توسعه دولت دیجیتال به همتایان توسعه یافته خود برسند.

کلمات کلیدی: دولت الکترونیک؛ آمریکای لاتین؛ سیاست ارتباطات راه دور.

در اغاز قرن 21، برنامه های کاربردی دولت الکترونیک آماده انتقال ارتباطات دولتی هستند اگر چه پتانسیل عملیاتی آن ها عمدتاً ناکافی است. دانشگاهیان پیشنهاد می کنند که مدالیته میانجی آنلاین به عنوان پیوندی از تکنولوژی های ارتباطی چند گانه می تواند کارکردهای ارتباطات دولتی را به طور سریع تر، ارزان تر وکارامدتر نسبت به ابزارهای آفلاین تسهیل کند. با این وجود گذر از فرمولیزه کردن سیاست برای اجرا هنوز هم در بسیاری از کشورهای در حال توسعه وجود دارد که تاکید دارد که دولت الکترونیک یک سیستم فنی اجتماعی بسیار پیچیده است که وابستگی زیادی به بلوغ تشکیلاتی کلی، چارچوب های قانونی وملاحظات اجتماعی فرهنگی دارد.

بحث برانگیز تر این موضوعات اگر چه آشناترین آن نیز می باشد دسترسی عموم به فرایند سیاسی است. با این وجود در حالی که برنامه های کاربردی دولت الکترونیک حوزه هایی همچون نگهداری ثبت ها، خصوصا در غرب را دچار تحول کرده اند اما بسیاری از کشورها برای نگهداری بخش اعظم مکاتبات دولتی روزانه خود هنوز هم به کانال های آفلاین وابسته هستند.

بنابراین دولت الکترونیک به جای آن‌که یک خروجی اصلی برای ارتباطات دولتی محسوب شود در حد یک گزینه باقی می ماند. با مروری بر ویژگی "تاخیر در انتشار" دیگر تعاملات آنلاین اقتباس دولت الکترونیک تابعی از محدودیت ها در کارآمدی کانال ارتباطی و هم چنین موضوعات مرتبط با اطمینان، محرمانه بودن و امنیت می باشد.

 


تحقیق نیروی ارشمیدس

تحقیق نیروی ارشمیدس
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 60 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
تحقیق نیروی ارشمیدس

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

نیروی ارشمیدس

آیا تاکنون فکرکرده اید که چرا برخی چیزها درون آب شناور هستند امابرخی دیگر ته آب میافتند؟

یا چرا چوب روی آب شناور ولی یک میخ آهنی ته ظرف آب می افتد و یااینکه آیا امکان دارد یک قطعه آهن شناوربماند تمامی این موضوعات به نیرویی مربوط می شود که ارشمیدس دانشمند یونان باستان کشف کرده است.
نیروی ارشمیدس چیست ؟
وقتی جسمی را درون یک شاره مثلا یک لیوان آب می اندازیم اگر جسم تماما درون آب فرو رود به مقدار حجم خود آب را جابجا می کند به نیروی وزن این مقدار آب جابجا شده نیروی ارشمیدس گویند که همیشه رو به بالاست و از رابطه ی زیر بدست می آید:

 



دقت کنید که در این رابطه چگالی شاره و vحجم شاره جابجا شده است که مساوی است باحجم قسمتی از جسم که داخل شاره است و gشتاب گرانشی است حال سوالی مطرح می شود و آن اینکه چه شرایطی لازم است تا یک جسم در یک شاره شناور شود ؟ می دانیم در به هر جسمی در یک میدان گرانشی نیروی وزن وارد می شود و به جسم درون شاره حداقل دو نیروی ارشمیدس و نیروی گرانش وارد می شود می دانیم که نیروی گرانش همیشه روبه پایین و نیروی ارشمیدس (نیروی شناوری) همیشه روبه بالا هرگاه این دو نیرو برابر باشند جسم درون آب غوطه ور می شود ولی فرق شناوری و غوطه وری چیست ؟ وقتی می گوییم جسمی شناور است که در سطح آب باشد اما جسم غوطه ور میتواند در هر جای شاره باشدبه طور مثال خود آب درون خود شناور است.

 


وقتی نیروی ارشمیدس از نیروی وزن بیشتر باشد جسم روی سطح آزاد شاره شناور می شود و وقتی نیروی وزن جسم از نیروی ارشمیدس بیشتر باشد جسم درون شاره غرق می شود.

 



مثال:آیاجسمی به چگالی 1250 kg/m3 روی آب شناور می ماند؟ و مقدار نیروی ارشمیدس این ماده را برای 3 1m از این ماده به دست آورید.

(ب)

 


خان سوم از هفتخان رستم

خان سوم از هفتخان رستم
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
خان سوم از هفتخان رستم

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

خان سوم از هفتخان رستم، کشتن اژدهایی است که خود را در زمین پنهان می‌کرد.

اژدها وقتی به بیشه و خانه خود آمد و رستم و رخش را آنجا دید، شگفت‌زده شد؛ چه کسی جرات کرده است که به قلمرو او پای بگذارد.

رخش که اژدها را دید سعی کرد رستم را بیدار کند، وقتی رستم بیدار شد اژدها در زمین پنهان شد و رستم او را ندید. بار دوم هم همین اتفاق افتاد و رستم از این که رخش بیهوده او را از خواب خوش بیدار کرده، بر رخش خشم گرفت و او را تهدید کرد که اگر یک بار دیگر بیهوده او را بیدار کند، سر از تنش جدا خواهد کرد و پیاده تا مازندران خواهد رفت.



گر این بار سازی چنین رستخیزپی تو ببرم به شمشیر تیز
پیاده شوم سوی مازندران  کشم خشت و گوپال و گرز گران

سومین بار که اژدها ظاهر شد، رخش جرات نداشت که رستم را بیدار کند، پس در بیابان شروع به دویدن کرد؛ اما نگران رستم بود پس نزد وی بازگشت.
این بار به کمک خداوند زمین اژدها را پنهان نکرد و رستم او را دید.

3 صفحه ورد

 


تحقیق آسیب های تلفن همراه

تحقیق آسیب های تلفن همراه
دسته بندی بهداشت عمومی
فرمت فایل doc
حجم فایل 164 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
تحقیق آسیب های تلفن همراه

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

بخشی از تحقیق :

 

نفوذ کاربردهای تلفن همراه در شئون زندگی پدیده ای جهانی است و در جامعه ما مقبولیتش به حدی رسیده که مضرات جدی و اساسی این فناوری مدرن را مخفی و نادیده نگه می دارد، مضراتی که در حوزه های متنوع اجتماعی، فرهنگی، رفتاری، روان شناسی، پزشکی، قانونی، جزایی و. .. به آسیب زایی می پردازد و با کمی دقت و موشکافی می توان به دامنه تاثیر نامطلوب آن پی برد.

در حقیقت از یک دیدگاه آسیب شناسانه می توان تلفن همراه را یک منبع بزرگ برای تولید نارسایی ها و معضلاتی دانست که آشکارا یا پنهان در مناسبات زندگی کاربران نفوذ کرده است.

تحقیقات اخیر در حوزه تلفن همراه، بازبینی و نگرشی تازه برای استفاده از این وسیله پرکاربرد و عادی را ضروری می سازد و مجموعه کاربران، ارائه کنندگان خدمات و قانونگذاران و دولت ها را در معرض اقدامات پیشگیرانه قرار می دهد که پیش از هر چیز به شناخت ماهیت انواع و اقسام آسیب ها و دامنه نفوذ آنها نیاز دارد. در این بخش به آسیب شناسی استفاده از تلفن همراه و نگرانی های موجود در این حوزه می پردازیم و در شماره بعدی مجله به راهکارهای مقابله با آسیبها خواهیم پرداخت.

آسیب های تلفن همراه

1. کمرنگ کردن ارزشهای اسلامی و اخلاقی

از بین بردن یا کمرنگ کردن ارزش های معنوی و مذهبی، تزلزل ارزشها یا مخدوش شدن ارزش های اخلاقی بر اثر کاربرد مخرب بلوتوث، پیامک های مستهجن و. ..

2. از بین رفتن حریم خصوصی

به اعتقاد بسیاری در حال حاضر فضای مجازی بیشتر از هر مسئله ای زندگی خصوصی و یا همان حریم خصوصی انسان ها را مورد تهدید قرار داده است. گرفتن تصویر بدون اطلاع افراد توسط تلفن همراه در حوزه خصوصی و انتشار این تصاویر در حوزه های عمومی و یا تهدید به انتشار این تصاویر و باج گیری از طریق آن، انتشار تصاویر مربوط به جشن های خصوصی، انتشار آسان تصاویر ناهماهنگ با عرف جامعه و مواردی از این قبیل، نمونه ای از تخریب حریم خصوصی توسط این رسانه دیجیتال است.

همچنین از زمانی که تلفن همراه وارد زندگی انسان شده، ما شاهد آنیم که مرز میان حوزه عمومی و خصوصی به میزان معینی شناور شده و هر کس خواسته یا ناخواسته در معرض شنود گفتگوهایی است

 

متأسفانه به جای کاربردهای مفید از بلوتوث، استفاده از این فناوری در کشورها بیشتر به منظور ارسال و دریافت محتوای غیر اخلاقی و ضد فرهنگی از طریق گوشی تلفن همراه است به طوری که تا اسم بلوتوث به میان می آید، نوعی احساس خطر، اضطراب و تجاوز به حریم خصوصی افراد در ذهن مخاطب تداعی می شود. متأسفانه افراد سودجویی هستند که بیماری های روحی روانی دارند و به تهیه و انتشار فیلم و عکس های غیر اخلاقی روی می آورند، این کار نه تنها عمل ضد اخلاقی است و در تمامی قوانین و شرع اسلام به شدت نهی شده بلکه در قوانین موضوعه مدنی و قضایی نیز مجازات های سنگینی برای عاملان آن در نظر گرفته شده است.

در حوزه های پیامک و بلوتوث مبحث توهین به مقدسات به طور جدی در دستور کار مخالفان اسلام و نظام اسلامی قرار گرفته است.

 


کاربینی آسانسور برج میلاد

کاربینی آسانسور برج میلاد
دسته بندی گزارش کاربینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 389 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
کاربینی آسانسور برج میلاد

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

کاربینی آسانسور برج میلاد

برجهای بلند در دنیا از این جهت اهمیت زیادی دارند که برای چندین منظور مورد استفاده قرار می گیرند، از طرفی برای انجام یک طرح بزرگ چند منظوره به طور یقین باید توان فنی و مهندسی در زمینه های مختلف در کشور موجود باشد. وقتی کشوری فناوری موشکی دارد یعنی مهندسی های مکانیک، هوا و فضا، شیمی، متالوژی، کامپیوتر، برق و مخابرات پیشرفته ای دارد و مهمتر اینکه میتواند این فناوری ها را در کنار هم قرار دهد و محصول نهایی را تولید کند. دانش و فناوری ساخت برجهای بلند نیز اینگونه است.
برای ساختن یک برج، باید توان مهندسی عمران و سازه، مهندسی معماری،‌ مهندسی مکانیک، برق، مخابرات و همچنین قدرت تولید و کنترل ساخت قطعات، تاسیسات و … وجود داشته باشد و البته شرایطی که این فناوری ها بتواند کنار هم کارکنند که مدیریت مهندسی اجرایی و پروژه می باشد.
ایده ساختن یک برج مخابراتی تلویزیونی در تهران حدود سال1369 مطرح شد، سپس مطالعات دقیق برای برسی امکان و چگونگی ساخت آن انجام شد و در نهایت این طرح در سال 1375رسماً شروع به کار کرد طرح مزبور به طور کلی تشکیل شده است از برج و ساختمان راس آن، مرکز جشنواره ها و همایش های بین الملل، مجموعه تجارت جهانی، هتل پنج ستاره و پارک آی تی.

 


این برج چند منظوره با هدف ساختن سازه‏ای به یاد ماندنی و به عنوان نمادی برای شهر تهران و به منظور رفع نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شده است .
این برج با 435 متر ارتفاع پس از برج سی ان تورنتو کانادا با 553.3 متر ارتفاع، برج مسکو با 533.3 متر ارتفاع و برج شانگهای چین با 500 متر ارتفاع در مکان ششم برج‌های مخابراتی جهان قرار دارد.


این برج از5 قسمت اصلی شامل: شالوده، ساختمان پای برج (لابی)،‌ بدنه اصلی برج، سازه راس و دکل تشکیل شده است. ساختمان راس آن یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های راس در برج‌های مخابراتی دنیاست.


از میان طرح‌های متعدد پیشنهادی برای معماری برج، سرانجام طرحی برگزیده شد که با معماری ایرانی و اسلامی همخوانی بیشتری داشته باشد و بتواند پیروزی میان سنت‌های دیرین و فناوری نوین معماری ایجاد کرده و تمدن اصیل ایرانی - اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.


دقت کار فنی در ساختمان برج به قدری است که همه قطعات برای خودشان شناسنامه ای دارند که تمامی مشخصات قطعه شامل اینکه ماده اولیه قطعه چه بوده، از کجا تهیه شده، قطعه کجا تولید شده و چه کسی مسؤل کنترل و بازرسی آن بوده است. برای کارهایی مثل جوش دادن قطعات هم این فرایند طراحی شده است، به طوری که معلوم است یک جوش در چه زمان انجام شده و چه کسی جوشکار آن بوده و چه کسانی کنترل و تایید کرده اند.

در سال 1371 از سوی دستگاههای اجرایی پیشنهاد احداث سازه ای نمادین به عنوان سمبل شهر تهران در قالب برج و تالار شهر در شهرداری تهران مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. در پایان سال72 گزارش مطالعات شناخت مرحله اول 17 نقطه از شهر تهران را به عنوان مکان هایی که می تواند هدف مورد نظر را برآورده سازد، تعیین کرد . چهار منطقه شامل تپه های عباس آباد، لویزان، یوسف آباد و کوی نصر به عنوان گزینه های برتر برج با کاربری غالب مخابراتی - تلویزیونی پیشنهاد شد.


با توجه به معیارهای فنی و اقتصادی و نیز موقعیت خاص تپه های کوی نصر در جنوب بزرگراه شهید همت این مکان به عنوان بهترین گزینه برتر برگزیده شد. سپس دستور نقشه برداری و مطالعات مکانیکی خاک داده شد و در سال 1373 مطالعات ژئوتکنیک و زمین شناسی انجام گرفت . این مکان در مجاورت پارکهای بزرگ پردیسان و نصر قرار گرفته و در حد فاصل بزرگراههای شهید همت، شیخ فضل ا... نوری و شهید چمران و رسالت واقع شده است . سپس با بررسی کاستی های شهر تهران احداث هتل پنج ستاره و مرکز همایش های بین الملل مورد توجه قرار گرفت. در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان، کمبود فضاهای گر دهمایی در شهر بزرگ تهران از نارسایی های شهری و در دیدگاهی وسیع تر از جمله نیازهای ملی شمرده شد. با توجه به گسترده شدن حوزه خدمات مجموعه تالار و برج و در جهت اجرایی نمودن طرحهای یاد شده شرکت یادمان سازه ر اهبری طرح عظیم مرکز ارتباطات بین المللی تهران را به عهده گرفت.
پس از تکمیل مطالعات فاز اول، مطالعات مرحله دوم برج مخابراتی – تلویزیونی شروع و به موازات آن عملیات اجرایی قسمتهایی از آن آغاز شد. همزمان با شروع مطالعات مرحله دوم و اجرایی شدن عملیات ساخت برج مخابراتی- تلویزیونی میلاد فکر ایجاد یک مرکز که بتواند از کاربری های متنوع این مجموعه استفاده کند و نیز با رفع کاستی ها بر جاذبه اقتصادی آن بیفزاید، مدیریت را برآن داشت تا به لحاظ سابقه نیاز شهر تهران، موضوع ایجاد مرکز تجارت بین الملل را نیز در مجموعه بررسی نماید . تفکر تاسیس چنین مرکزی با هدف ارتقاء حوزه تجا رت صنعتی و تجارت الکترونیک و کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بالاخره هم افزایی کارآیی هر یک از اجزای مرکز ارتباطات بین الملل شکل گرفت . از این رو برج میلاد تهران به عنوان مرکز ارتباطات مخابراتی - تلویزیونی، مرکز همایشها و جشنواره های بین المللی و هتل پنج ستاره به عنوان مرکز ارتباطات فرهنگی،

 


تحقیق درمورد صفویان

صفویان صفویه یا صفویان (حک 907 1135 ق) سلسله‌ای از حاکمان شیعه ایران که با رسمی کردن مذهب شیعه در ایران کوشیدند هویتی یگانه به مردم ایران ببخشند و در نتیجه نخستین حکومت شیعه در سراسر ایران را شکل دادند صفویان اعضای یک طریقت صوفیانه بودند که در قرن هفتم قمری توسط شیخ صفی‌الدین اردبیلی بنیان‌گذاری شد در نیمه دوم قرن نهم تحت رهبری شیخ جنید
دسته بندی باستان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 96 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
تحقیق درمورد صفویان

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

صفویان

صفویه یا صفویان (حک 907 -1135 ق) سلسله‌ای از حاکمان شیعه ایران که با رسمی کردن مذهب شیعه در ایران کوشیدند هویتی یگانه به مردم ایران ببخشند و در نتیجه نخستین حکومت شیعه در سراسر ایران را شکل دادند.

صفویان اعضای یک طریقت صوفیانه بودند که در قرن هفتم قمری توسط شیخ صفی‌الدین اردبیلی بنیان‌گذاری شد. در نیمه دوم قرن نهم تحت رهبری شیخ جنید و شیخ حیدر جد و پدر شاه اسماعیل، نهضتی مذهبی، سیاسی و نظامی صورت یافت که سرانجام در آغاز قرن دهم توانست با فتح تبریز به دست سپاه قزلباش و رهبری اسماعیل قدرت سیاسی را در دست گیرد. حکومت صفویه تا سال 1135ق که اصفهان توسط شورشیان افغان سقوط کرد ادامه یافت.

ایران عصر صفوی در زمینه‌های نظامی، فقهی و هنری پیشرفت‌های چشمگیری به دست آورد. دعوت از فقهای بنام تشیع خصوصا از جبل عامل لبنان باعث شد تا پشتوانه فکری و عقیدتی این حکومت شیعه بنیادین شود و این امر توانست زمینه پرورش فقهای معروفی چون میرداماد، فیض کاشانی، ملاصدرا و محمدباقر مجلسی شود. ادبیات نیز در این دوره، رنگی شیعی و مذهبی به خود گرفت و مرثیه‌سرایانی مانند محتشم کاشانی وارد این عرصه شدند.

برخی قدرت شاهان صفوی را بر سه پایه استوار می‌دانستند: اول نظریه حق الهی پادشاهان ایرانی (فر ایزدی)، دوم ادعای نمایندگی امام مهدی(ع) بر روی زمین و سوم مقام پادشاهان صفوی به عنوان مرشد کامل پیروان طریقت صوفیه که به نام صفویه شناخته شده‌اند.

خاندان صفوی

خاستگاه صفویه شهر اردبیل است. اولین نفر از این خاندان، فیروز شاه زرین کلاه در قرن پنجم قمری در اردبیل می‌زیست. اصل و نسب این خاندان بر اساس منابع دوره صفویه به امام هفتم شیعیان می‌رسد. برخی پژوهشگران معاصر، در سیادت این خاندان و تشیع شیخ صفی‌الدین تردید کرده‌اند..

ظهور شیخ صفی‌الدین اردبیلی تاریخ صفویه را وارد مرحله جدیدی کرد. وی به دلیل استعداد خود توانست ریاست طریقه زاهدیه را بدست بیاورد و مدت 35 سال ریاست این طریقه را برعهده داشت.

دوره ریاست شیخ صفی تماس‌های منظم بین اردبیل و مریدان طریقت صفویه در سایر مناطق بوجود آورد و توانست تا آناتولی شرقی و سوریه گسترش یابد. با به رهبری رسیدن جنید فرزند ابراهیم در سال 851 نهضت وارد مرحله جدیدی شد و تمایل خود را به قدرت دنیوی و پادشاهی بسیار نشان داد و اولین رهبر صفویه بود که لقب سلطان را گرفت.

تأسیس

تأسیس حکومت صفویه در زمان اسماعیل اول از نوادگان شیخ صفی بود. وی در رأس مریدان خود به همراه هفت هزار تن قزلباش، آق قویونلو‌ها را در ناحیه شرور شکست داد و وارد تبریز شد و تشیع را به عنوان مذهب رسمی اعلام نمود. او اساس حرکت خود را بر مذهب تشیع قرار داده بود. قبایل روملو، استاجلو، تکلو، شاملو، ذوالقدر، قاجار، افشار و نیز ترکمانان در تشکیل صفویه نقش بنیادینی را ایفا کردند.

شاه اسماعیل نه فقط یک سلطان دنیوی و عرفی بلکه بالاتر از آن مرشد کاملی بود که حامل نور الهی و مظهر ذات الوهیت تلقی می‌شد. در تاریخ 23 ساله سلطنت شاه اسماعیل دو مرحله کاملا مشخص را می‌توان از هم

صفویان 

صفویهیاصفویان(حک 907 -1135 ق) سلسله‌ای از حاکمانشیعهایران که با رسمی کردن مذهب شیعه درایرانکوشیدند هویتی یگانه به مردمایرانببخشند و در نتیجه نخستین حکومت شیعه در سراسر ایران را شکل دادند. 

صفویان اعضای یک طریقت صوفیانه بودند که در قرن هفتم قمری توسط شیخصفی‌الدین اردبیلیبنیان‌گذاری شد. در نیمه دوم قرن نهم تحت رهبریشیخ جنیدوشیخ حیدرجد و پدرشاه اسماعیل، نهضتی مذهبی، سیاسی و نظامی صورت یافت که سرانجام در آغاز قرن دهم توانست با فتحتبریزبه دست سپاهقزلباشو رهبریاسماعیلقدرت سیاسی را در دست گیرد. حکومت صفویه تا سال 1135ق کهاصفهانتوسط شورشیان افغان سقوط کرد ادامه یافت.

ایران عصر صفوی در زمینه‌های نظامی،فقهیو هنری پیشرفت‌های چشمگیری به دست آورد. دعوت از فقهای بنام تشیع خصوصا ازجبل عامللبنانباعث شد تا پشتوانه فکری و عقیدتی این حکومت شیعه بنیادین شود و این امر توانست زمینه پرورش فقهای معروفی چونمیرداماد،فیض کاشانی،ملاصدراومحمدباقر مجلسیشود. ادبیات نیز در این دوره، رنگی شیعی و مذهبی به خود گرفت و مرثیه‌سرایانی مانندمحتشم کاشانیوارد این عرصه شدند.

برخی قدرت شاهان صفوی را بر سه پایه استوار می‌دانستند: اول نظریه حق الهی پادشاهان ایرانی (فر ایزدی)، دوم ادعای نمایندگیامام مهدی(ع)بر روی زمین و سوم مقام پادشاهان صفوی به عنوانمرشد کاملپیروان طریقتصوفیهکه به نام صفویه شناخته شده‌اند.

خاندان صفوی

خاستگاه صفویه شهراردبیلاست. اولین نفر از این خاندان،فیروز شاه زرین کلاهدر قرن پنجم قمری در اردبیل می‌زیست. اصل و نسب این خاندان بر اساس منابع دوره صفویه بهامام هفتمشیعیانمی‌رسد.برخی پژوهشگران معاصر، در سیادت این خاندان و تشیع شیخ صفی‌الدین تردید کرده‌اند.. 

ظهورشیخ صفی‌الدین اردبیلیتاریخ صفویه را وارد مرحله جدیدی کرد. وی به دلیل استعداد خود توانست ریاست طریقه زاهدیه را بدست بیاورد و مدت 35 سال ریاست این طریقه را برعهده داشت.

دوره ریاست شیخ صفی تماس‌های منظم بین اردبیل و مریدان طریقت صفویه در سایر مناطق بوجود آورد و توانست تا آناتولی شرقی وسوریهگسترش یابد. با به رهبری رسیدنجنیدفرزند ابراهیم در سال 851 نهضت وارد مرحله جدیدی شد و تمایل خود را به قدرت دنیوی و پادشاهی بسیار نشان داد و اولین رهبر صفویه بود که لقب سلطان را گرفت.

تأسیس

تأسیس حکومت صفویه در زماناسماعیل اولاز نوادگان شیخ صفی بود. وی در رأس مریدان خود به همراه هفت هزار تنقزلباش،آق قویونلو‌هارا در ناحیهشرورشکست دادو واردتبریزشد وتشیعرا به عنوان مذهب رسمی اعلام نمود. او اساس حرکت خود را بر مذهب تشیع قرار داده بود. قبایلروملو،استاجلو،تکلو،شاملو،ذوالقدر،قاجار،افشارو نیزترکماناندر تشکیل صفویه نقش بنیادینی را ایفا کردند.

شاه اسماعیل نه فقط یک سلطان دنیوی و عرفی بلکه بالاتر از آنمرشد کاملیبود که حامل نور الهی و مظهر ذات الوهیت تلقی می‌شد.در تاریخ 23 ساله سلطنت شاه اسماعیل دو مرحله کاملا مشخص را می‌توان از هم

 


رفتار های پرخطر نوجوانان و پیشگیری

رفتار های پرخطر نوجوانان وپیشگیری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 218 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
رفتار های پرخطر نوجوانان و پیشگیری

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

عواقب رفتارهای پر خطر

1 – ابتلاء به بیماریهای جسمی نظیر : ایدز ، هپاتیت ، سرطان ریه ، بیماریهای قلبی و عروقی نظیر سکته قلبی و پر فشاری خون و سکته های مغزی و غیره

2 – ابتلاء به اختلالات روحی نظیر : اضطراب ، افسردگی ، اختلالات خواب ، خودکشی و غیره

3 – از بین رفتن آبرو و منزلت فرد و خانواده و بد نام شدن در بین افراد جامعه

4 – از هم گسیخته شدن کانون خانواده و یا قطع ارتباط با خانواده و دوستان

5 – بروز آسیبهای اجتماعی و افزایش میزان بروز انواع جرائم نظیر اعتیاد ، سرقت ، فحشاء ، خشونت ، قتل و یا افزایش موارد فرار از خانه یا مدرسه ، افت تحصیلی و ترک تحصیل

6 – تحمیل بار اقتصادی به بودجه کشور ( افزایش هزینه های درمان و مراقبتهای پزشکی برای وزارت بهداشت و درمان ، افزایش هزینه برای نیروی انتظامی ، نیروی قضائی ، سازمان زندانها و غیره رفتار های پرخطر در نوجوانان و عوامل به وجود آورنده آن نوجوانی بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی شامل گروه سنی 19-10 سال است که دوره گذر از کودکی به بلوغ به شمار می رود.

این گذار دارای ابعاد زیست شناختی، روان شناختی، اجتماعی و عاطفی است که نوجوانان در معرض استرس های فراوانی قرار می گیرند (صادقی و گیلانی

در نوجوانی، فرد جایگاه خویش را در خانواده، دوستان و جامعه تعیین می کند. عوامل اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی نقش مهمی در سوگیری رفتاری افراد به عهده دارند. اغلب نوجوانان با خانواده، جامعه و بستگان دچار چالش هستند و ممکن است فشار این مشکلات نوجوان را در مرحله تصمیم گیری به سمت رفتارهای پرخطر بکشاند. جامعه امروز، نوجوان و خانواده را با نیازهای فراوانی روبرو می کند. در دوره نوجوانی افراد تجربه آموزی نموده و از این رو با خطرهای گوناگونی روبرو می شوند، در این مرحله نوجوان از خانواده به سوی جامعه کشیده می شود و در راستای به دست آوردن جایگاه اجتماعی می کوشد.

در این دوران آنان ممکن است دوستانی برگزینند که والدین نپذیرند و یا پوششی داشته باشند که والدین آنها را نپسندند و یا به مقایسه خانواده خود با سایر خانواده ها بپردازند. در این دوره نوجوان برای این که بتواند خود و جایگاه خود را در جامعه و خانواده ثابت کند و برای خود نقش و پایگاهی داشته باشد ممکن است به رفتار های مخرب و پر خطر روی بیاورد. آنان این کارها را برای اثبات خود و عدم نادیده گرفته شدن و مرکز توجه قرار گرفتن انجام می دهد. از جمله این رفتارها، رفتارهای پر خطر است.

رفتارهای پرخطر به رفتارهایی اطلاق می شود که احتمال نتایج منفی و مخرب جسمی، روان شناختی و اجتماعی را برای فرد افزایش می دهد (کارگرگ و گرور، 2003). رفتارهای پرخطر نوجوانان یکی از مهم ترین مسایل بهداشتی و اجتماعی جوامع کنونی است که بر فرد، خانواده و جامعه تاثیر می گذارد (جانستون، اومالی، بچمن، 2001، به نقل از محمدخانی، 1386) رفتارهای پرخطرشامل رفتارهایی هستند که زندگی دیگران را مختل کرده و ممکن است به اشخاص و یا اموال آنان آسیب برسانند و شامل رفتارهایی است که معمولا تحت عنوان بزهکاری نوجوانان دسته بندی می شوند که شامل تخطی از قانون، نظیر تخریب اموال، سرقت، خشونت یا استفاده از سیگار، الکل، مصرف مواد، فرار از مدرسه،آتش افروزی،تجاوز به عنف یا تهدید می شود (ماستن،1991).

با ارائه اصطلاح سندروم رفتار مشکل ساز، مقوله های رفتارهای پر خطر را شامل سیگار کشیدن، مصرف مواد، الکل، رانندگی خطرناک و فعالیت جنسی زود هنگام می داند. مصرف مواد مخدر، خشونت و رفتارهای جنسی عامل بسیاری از مرگ و میرهای سنین نوجوانی و اوایل بزرگسالی است (لیندبرگ، بوگست و ویلیامز، 2000). بسیاری از رفتارهای پر خطر از قبیل مصرف سیگار، مواد و روابط جنسی نامطمئن در سنین قبل از 18سالگی اتفاق می افتند (برگمن و اسکات، 2001) عوامل به وجود آورنده رفتار پرخطر

 

منابع

احدی ، ح. محسنی ،ن. (1386). روان شناس- سازمان ملی جوانان.(1381) . احدی ،حسن و محسنی ،نیکچهر(1386)روانشناسی رشد،چاپ دوازدهم،تهران:نشر پردیس. بررسی وضعیت بهداشت جوانان، واحد پژوهش و تحقیق . رشد. تهران. پردیس. – صادقی، م. گیلانی پور، م. (1388). الگوهای پیشگیری از سوء مصرف مواد در نوجوانان: یک مقاله مروری. شهر آرای ،مهرناز (1384) روانشناسی رشد نوجوان .تهران : نشر علم. – طارمیان، ف. (1378). سوء مصرف مواد مخدر در نوجوانان. تهران. تربیت. – طارمیان، ف. (1381). بررسی مقدماتی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی در پیشگیری از سوء مصرف مواد در دانش آموزان راهنمایی. گزارش چاپ نشده: دفتر پیشگیری از سوء مصرف مواد وزارت آموزش و پرورش. محمدخانی، شهرام و باش قره رقیه.(1387). بررسی رابطه هوش هیجانی و سبک های مقابله ای با سلامت عمومی دانشجویان. . فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی.شماره – محمد خانی، ش. (1388). مجموعه مقالات نخستین کنگره کشوری پیشگیری از سوء مصرف مواد. تهران. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. – محمدخانی، ش. (1386).

 


سوء مصرف و اعتیاد به مواد مخدر

سوءمصرف‌ و اعتیاد به‌ موادمخدر
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 150 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
سوء مصرف‌ و اعتیاد به‌ مواد مخدر

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

 

شرح بیماری

 

سوءمصرف‌ و اعتیاد به‌ مواد عبارت‌ است‌ از دل‌مشغولی‌ با مواد روان‌گردان‌ (داروها، الکل‌، غذا) به‌ طوری‌ که‌ فرد قادر به‌ کنترل‌ خود نباشد و تکانشی‌ برای‌ ادامه‌ آنها، علی‌رغم‌ عواقب‌ مضر فردی‌ و اجتماعی‌، وجود داشته‌ باشد.

 

علایم‌ شایع‌

به‌ ماده‌ مورد سوء مصرف‌ بستگی‌ دارد. بیشتر آنها این‌ علایم‌ را ایجاد می‌کنند:
خلق‌ مطبوع‌ گذرا
آسودگی‌ از اضطراب‌
احساس‌ کاذب‌ اعتماد به‌ نفس‌
توهمات‌ بینایی‌ و شنوایی‌
تغییر سطح‌ فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری (یا بی‌حالی‌ و خماری‌ یا آشفتگی‌) علایم‌ نامطبوع‌ یا دردناک‌ در هنگام‌ کنار گذاشتن‌ ماده‌ مورد سوء مصرف‌
مواد مورد سوء مصرف‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ اعتیاد یا وابستگی‌ گردند.
مواد سوء مصرف‌
نیکوتین‌, الکل‌, ماری‌جوانا, آمفتامین‌ها, باربیتورات‌ها, کوکائین‌
مخدرها شامل‌ کدئین‌، هروئین‌، متادون‌، مورفین‌ و تریاک‌
داروهای‌ توهم‌زا شامل‌ پی‌سی‌پی‌ «گرد فرشته‌»، مزکالین‌ و ال‌اس‌دی‌
مواد فرار مثل‌ چسب‌، حلال‌ها و رنگ‌های‌ استنشاقی‌

شرح بیماری
سوءمصرف‌ و اعتیاد به‌ مواد عبارت‌ است‌ از دل‌مشغولی‌ با مواد روان‌گردان‌ (داروها، الکل‌، غذا) به‌ طوری‌ که‌ فرد قادر به‌ کنترل‌ خود نباشد و تکانشی‌ برای‌ ادامه‌ آنها، علی‌رغم‌ عواقب‌ مضر فردی‌ و اجتماعی‌، وجود داشته‌ باشد.

علایم‌ شایع‌
به‌ ماده‌ مورد سوء مصرف‌ بستگی‌ دارد. بیشتر آنها این‌ علایم‌ را ایجاد می‌کنند:
خلق‌ مطبوع‌ گذراآسودگی‌ از اضطراب‌احساس‌ کاذب‌ اعتماد به‌ نفس‌توهمات‌ بینایی‌ و شنوایی‌تغییر سطح‌ فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری (یا بی‌حالی‌ و خماری‌ یا آشفتگی‌) علایم‌ نامطبوع‌ یا دردناک‌ در هنگام‌ کنار گذاشتن‌ ماده‌ مورد سوء مصرف‌مواد مورد سوء مصرف‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ اعتیاد یا وابستگی‌ گردند.مواد سوء مصرف‌
نیکوتین‌, الکل‌, ماری‌جوانا, آمفتامین‌ها, باربیتورات‌ها, کوکائین‌مخدرها شامل‌ کدئین‌، هروئین‌، متادون‌، مورفین‌ و تریاک‌داروهای‌ توهم‌زا شامل‌ پی‌سی‌پی‌ «گرد فرشته‌»، مزکالین‌ و ال‌اس‌دی‌مواد فرار مثل‌ چسب‌، حلال‌ها و رنگ‌های‌ استنشاقی‌

 

 

 

 


تحقیق درمورد قانون از نظر اسلام

تحقیق درمورد قانون از نظر اسلام
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 215 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
تحقیق درمورد قانون از نظر اسلام

فروشنده فایل

کد کاربری 7377


رعایت قانون از بدیهیات نظامهای اجتماعی است؛

سوره قریش به دو موضوع مهم اشاره می کند که می توان آنها را از مهمترین نعمت ها شمرد. ابتدائاً سیر کردن شکم بندگان و در مرحله بعدی ایجاد و امنیت و رفع نگرانی از مردم که دقیقاً وظیفه حکومتها هم همین موارد است. موضوع رفع گرسنگی و تأمین مواد غذایی برای مردم از وظایف اولیه حکومت است و در مرحله بعد برطرف کردن ترس و وحشت و ایجاد امنیت برای جامعه. از آنجا که آیات این سوره به قریش بر می گردد، قطعاً در آن زمان این دو موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اند. که با گذشت قرنها از آن زمان هنوز هم این دو موضوع در رأس مطالبات مردم است. امام خمینی(ره) در وظایف دولت و حکومت اسلامی نیز بارها به این وظایف اشاره می کند. بویژه رسیدگی به مستضعفین و تأمین حداقل نیاز آنان را از وظایف اصلی دولت می شمارد. ایجاد امنیت و رفاه و آسایش و زندگی همراه با آرامش را نیز در رأس مطالبات می داند. حتی در موضوع مخالفت با شاه این خواسته برای او از اهمیت خاصی برخوردار است. انقلابیون و شاگردان امام خمینی صرفاً برای تبعیض های مالی مبارزه نکردند بلکه از نظر آنان خشونت، دیکتاتوری و ظلم ستم شاهی که موجب ظلم به مردم می شد و آنها را تحقیر می کرد، هدف اصلی مبارزه بود. نا امنی در محیط خانه و مسجد و دانشگاه و سلب آزادی های مشروع عواملی بودند که هر روز دامنة اعتراضات مردم را گسترده می کرد.

 


<   <<   21   22   23   24   25   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز