سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ÏÑÈÇÑå ãÇ

سایت مقاله

,سایت مقاله,سایت مقاله های فارسی,سایت مقاله مگیران,سایت مقاله ها,سایت مقاله نورمگز,سایت مقاله سیویلیکا,سایت مقاله,سایت مقاله های انگلیسی,سایت مقاله فارسی,سایت مقاله انگلیسی,سایت مقاله های فارسی Sid,سایت مقاله های فارسی پزشکی,سایت مقاله های فارسی حسابداری,سایت مقاله های فارسی نور,سایت مقاله های فارسی رایگان,سایت مقاله های فارسی روانشناسی,سایت مقاله های فارسی برق,سایت مقاله های فارسی علوم انسانی,سایت مقاله های فارسی شیمی,سایت مقالات مگیران,سایت مقالات علمی مگیران,دانلود مقاله از سایت مگیران,سایت مقاله های علمی,سایت مقاله های Isi,سایت مقاله های پزشکی,سایت مقاله های دانشجویی,سایت مقاله های روانشناسی,سایت مقاله های علمی پژوهشی,سایت مقالات نورمگز,سایت مقالات علمی نورمگز,سایت مقالات حقوقی نورمگز,دانلود مقاله از سایت نورمگز,سایت دانلود مقاله سیویلیکا,سایت مقالات فارسی سیویلیکا,دانلود مقاله از سایت سیویلیکا,سایت مقاله های فارسی,سایت مقاله فارسی,سایت مقاله های خارجی,سایت مقاله روانشناسی,سایت مقاله های روانشناسی,سایت مقاله Sid,سایت مقاله های انگلیسی حسابداری,سایت مقاله های انگلیسی پزشکی,سایت مقاله های انگلیسی کامپیوتر,سایت مقاله های انگلیسی مدیریت,سایت مقاله های انگلیسی روانشناسی,سایت مقاله های انگلیسی رایگان,سایت های مقالات انگلیسی,سایت مقاله های علمی انگلیسی,معرفی سایت مقاله های انگلیسی,سایت مقاله فارسی رایگان,سایت مقالات فارسی پلیمر,سایت مقالات فارسی,سایت مقالات فارسی پزشکی,سایت مقالات فارسی رایگان,سایت مقالات فارسی کشاورزی,سایت مقالات فارسی مدیریت,سایت مقالات فارسی معتبر,سایت مقاله انگلیسی روانشناسی,سایت مقاله انگلیسی مدیریت,سایت مقاله انگلیسی روانشناسی رشد,سایت مقاله انگلیسی عمران,سایت مقاله انگلیسی حسابداری,سایت مقاله انگلیسی تربیت بدنی,سایت مقاله انگلیسی با ترجمه,سایت مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی,سایت مقالات انگلیسی

ÌÓÊÌæ

ÔȘå åÇí ÇÌÊãÇÚí

پاورپوینت نقش نور در معماری دوره صفویه نمونه موردی مسجد شیخ لطف

پاور پوینت نقش نور در معماری دوره صفویه نمونه موردی مسجد شیخ لطف الله اصفهان
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3786 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت نقش نور در معماری دوره صفویه نمونه موردی مسجد شیخ لطف الله اصفهان

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

پاور پوینت نقش نور در معماری دوره صفویه نمونه موردی: مسجد شیخ لطف الله اصفهان 20 اسلاید کامل

 

معماری اسلامی بویژه در ایران تاکید خاصی بر نور دارد. درون یک مسجد شبیه به نور است که به صورت مصور مادی متبلور شده است و یادآورآیه نور است. در ایران بعلت درخشندگی شدید اشعه آفتاب دراکثر پهنه این سرزمین و شفافیت هوادرمناطق مرتفع، تجربه نور و نیاز به زیستن به فضاهای روشن به عنوان جزئی از زندگی ایرانیان در سراسر تاریخ بوده است. نور عنصر برجسته معماری ایرانی است و نه بعنوان یک عنصر فیزیکی، بلکه به عنوان یک سمبل عقل الهی و سمبل وجود است. نور یک حضور روحانی است که در سختی ماده نفوذ کرده آن را تبدیل به یک صورت شریف می کند و آن را زیبا و شایسته می سازد که محل استقرار روان انسانی باشد که جوهر او نیز ریشه در عالم نور دارد، عالمی که جز عالم روح نیست.

نقش نور در معماری اسلامی تاکید بسیار گسترده بر اصل تجلی است. نور وظیفه شفاف کردن ماده وکاستن از صعوبت و سردی بنا را عهده دار است. نور بعنوان مظهر وجود در فضای مسجد افشانده می شود تا یکی ازعناصرتشکیل دهنده فضای ادراکی باشد. عنصر نور افشانی مسجدوتقویت سیستم نوری مساجد علاوه بر اینکه خود سمبل عرفانی و معنوی است خود جزئی از تزئینات مسجد نیز به شمار می رود.

این نور افشانی وظیفه مخابره اطلاعات را بخوبی انجام می دهد گاهی اوقات هم باعث صعود فکر و اندیشه انسان به ماورای محدودیت های مادی می شود. نور می تواند تحرک و حیاتی فعال به تزئینات اسلامی ببخشد.

ترکیب نور و آب از قدیمی ترین ازواج در معماری مسجد بشمار می روند، آب نمادی است از پاکی و پالایش روحی در محیط مسجد و در ترکیب با نور، نمادی است از حاصلخیزی و رشد. امتزاج آب و نور، زیبایی و برکت راهمزمان به محیط مسجد می آورد. نور و تزئینات مسجد، بجای اینکه ذهن را به بند بکشد به جهانی خیالی رهنمون می شود و قالب های ذهنی را درهم شکسته و انسان را به روشنایی دنیایی می کشاندکه تجلی حق در آن است.

هنر و معماری اسلامی نیز از آنجا که با عالم ملکوت پیوند می خورد، عنصر نور را چون تمثیلی از جلوه وجود مطلق تلقی میکند از این منظر است که نور بعنوان مظهر وجود در فضای مسجد افشانده می شود تا تبیین کننده هندسه آییینی آن باشد.

 


پاورپوینت بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود، مشخصات مصالح و ارزیاب

پاورپوینت بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود_مشخصات مصالح و ارزیابی وضعیت موجود_ملزومات و فرضیات طراحی در 117 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی عمران
فرمت فایل pptx
حجم فایل 3150 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117
پاورپوینت بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود، مشخصات مصالح و ارزیابی وضعیت موجود ملزومات و فرضیات طراحی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود ، مشخصات مصالح و ارزیابی وضعیت موجود_ملزومات و فرضیات طراحی در 117 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

فهرست مطالب:


مقدمه

 

مراحل بهسازی

 

1- برداشتهای اولیه

 

2-جمع آوری اطلاعات

 

3-ارزیابی وضعیت موجود

 

4-ارئه گزارش آسیب پذیری کیفی

 

5-تهیه اطلاعات تفصیلی

 

5-1-مشخصات مصالح(مدارک،انجام آزمایشات)

 

5-2-تهیه نقشه های وضع موجود

 

6-ارائه گزارش آسیب پذیری کمی

 

7- روشهای عمومی بهسازی

 

8-انتخاب گزینه برتر و تهیه نقشه های اجرایی

 

9-برآورد

 

10-توجیه اقتصادی

 

11-تهیه مشخصات فنی

 

12-اسناد مناقصه

 

 


پاورپوینت بهینه سازی چند هدفه بر اساس الگوریتمهای جمعیتی

پاورپوینت بهینه سازی چند هدفه بر اساس الگوریتمهای جمعیتی در 38 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1113 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
پاورپوینت بهینه سازی چند هدفه بر اساس الگوریتمهای جمعیتی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بهینه سازی چند هدفه بر اساس الگوریتمهای جمعیتی در 38 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 

 

چند تعریف


بهینه سازی روندی است برای یافتن و مقایسه کردن راه حلهای ممکن تا وقتی که پاسخ بهتری پیدا نشود.

 

پاسخ خوب یا بد با توجه به هدفی یا اهدافی مشخص تعیین می شود.

 

بهینه سازی چند هدفه و تک هدفه

 

بهینه سازی مقید و غیر مقید


صورت مساله

بهینه سازی چند هدفه


روشهای بهینه سازی کلاسیک غیرمقید


روش گرادیان نزولی

 

روش نیوتن

 

روش شبه نیوتن

 

...


روشهای بهینه سازی کلاسیک مقید


روش مجموع وزن دار شده

 

روش - مقید

 

روشهای متریک وزن دار شده

 

روش Benson

 

روش ....


مشکلات کلاسیک مقید


تنها یک پاسخ پرتوی بهینه حاصل می شود.

 

تمام پاسخهای پرتوی بهینه قابل یافتن نیستند.

 

تمام روشها نیاز به دانستن اطلاعاتی بیش از صورت مساله هستند همانند وزن مناسب، پاسخ هدف، ...

 

تقریبا تمام روشهای کلاسیک پیشنهاد تبدیل روش بهینه سازی تک هدفه به چند هدفه را دارند!

 


پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کا

پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کامیاب) در 42 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی برق
فرمت فایل pptx
حجم فایل 671 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کامیاب)

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کامیاب) در 42 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 


مقدمه:


 

برای هر مرکز پزشکی اعم از بیمارستان آزمایشگاه و... داشتن یک برنامه مدون ”اصول حفاظت وایمنی“ از اهم واجبات است و برای شناسایی خطرات ناشی از کار و ایمنی در باره هر یک از آنها باید تمام کوشش های لازم به عمل آید.


 

حفاظت چیست؟


 

کلمه حفاظت برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. از دید یک دانشمند انجام صحیح یک آزمایش و تجربه است . از دید یک مهندس سازنده ،حفاظت یکی از فاکتورهای اساسی برای گسترش و انجام یک تولید است بنابراین کلمه ی safety و این که یک محل چقدر حفاظت شده است مطلق نیست .

چگونه می توانیم احتمال خطر را کاهش دهیم تا در حد قابل قبولی باشد؟

 

بسیاری از خطراتی که در بیمارستان ها ما را تهدید می کند شناخته شده است و احتمال خطر نیز مشخص است . روشی که ما را از مقابله با این خطرات آگاه می سازد اصول حفاظت و ایمنی را تشکیل می دهد .


 


پاورپوینت بررسی استراتژی در مدیریت

پاورپوینت بررسی استراتژی در مدیریت در 40اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت بررسی استراتژی در مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی استراتژی در مدیریت در 40اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

مقدمه


استراتژی ،یک بازی جدی ، دقیق و اغلب رویایی است که مدیران همه روزه به آن مشغولند. نوعی بازی که مدیران با دیگرگروه ها در سازمان خود یا دیگر سازمانها ویا با افراد درون یا بیرون سازمان انجام می دهند. کوچکترین بازیکنان این بازی را مدیران ، سهامداران ، بازرگانان ، و.... تشکیل می دهند وبزرگترین بازیکنان نیز از تیمهای قدرتمند مدیران ارشد در شرکتهای بین المللی و سازمانهای دولتی شکل می گیرد. برخی از بازیکنان داخلی ، بخشها و دیگر واحدهای تجاری و حتی سایر گروهها نامیده می شوندو برخی از بازیکنان خارجی را مشتریان، عرضه کنندگان وحتی رقبا قانونگذاران و سرمایه گذاران می نامند.


هوندا در برابر جنرال موتوروز nمثال بارز بازی استراژی ، ماجرای هوندا و جنرال موتوروز است. در اواخر دهه 1950، مدیران هوندا حرکتی در بازار موتور سیکلت های آمریکایی پدید آوردند ، آنها کوشیدند که نظرات وزارت بازرگانی ژاپن MITI را برای پشتیبانی از این اقدام جلب کنند:اما موفق نشدند . آتها با هدف فروش موتور سیکلتهای بزرگ در آمریکا فعالیت خود را آغازکردند ، ولی دریافتند که مشتریان بالقوه تمایلی به موتور سیکلتهای یاد شده ، ندارند . بنابراین کاگزاران هوندا از فروش موتور سیکلتهای کوچک به جای موتور سیکلتهای پیشین ، کار آفرینی هوندا را به نمایش گذاشتند .


مدیران جنرال موتورز توجهی به این حرکت نکردند . براستی ، چرا باید توجه می کردند! که آنها تولید خودرو بود ، نه موتور سیکلت . آنها با داشتن 50 درصد از سهام بازارهای آمریکا قویترین تولیدکننده و تسخیر کننده بازار در این زمینه بودند. از همین رو ،ورود موتورهای بسیار کوچک وارداتی ساحل غربی ، ارزش توجه جدی نداشت .

ولی به طور معمول ، رقیبان از زاویه ای غیر منتظره وارد استراتژی می شوند وهوندا با ایجاد تغییرات جزئی ، موجب تحول در بازار شد و نتایج مطلوبی دست یافت . هوندا در سال 1960 قابلیت ها و تواناییهای خود را در صنعت خودرو بدون آنکه از سویIT حمایت و پشتیبانی شود ، در آمریکا به معرض نمایش گذاشت ، تا آنجا که در سال 1970 موافق به صادر کردن خودرو به بازار آمریکا شد.


این روند به گونه ای بود که تا سال 1978 ،204 درصد از سهام بازار در اختیار این کارخانه قرار گرفت و در دهه بعد توانست تواناییهایش را در تولید و صنعت خودرو در کشور آمریکا به نمایش درآورد و 7 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد. با توسعه دیگر صنایع در ژاپن و وارادات خودرو به آمریکا ، سهم خودروی ژاپن در بازار آمریکا از میزان صفردر سال 1950 به مرز 30 درصد در اواخر دهه 1980 رسید . در حالی که سهم بازار جنرال مو ترز از 50 درصد به 33 درصد کا هش یافت و گذشته از ان میزان سود و ارزش سهامش نیز سقوط کرد . این در حالی بود که عملکرد آن نیز به طرز محسوسی رو به نزول می رفت . در سال 1992 وضعیت جنرال موتورز از نظر مسائل یاد شده همچنان رو به نزول بود . ادامه این روند فرسایشی در دهه 1990 با بیشترین کاهش در سود و تعداد قرار دادهای منعقد شده و نی تجدید ساختارهای گسترده همراه بوده .


تغیرات مزبور در طی این 30 سال به طورآشکار نتیجه استراتژیهایی بود که مدیران این شرکتها به کار بردند که در واقع به عنوان چارچوب و الگویی برای انجام اقداماتش به شمار می رفت . برای مثال در دهه 1970 جنرال موتورز بزای حمایت و حفظ سهم بازار خود و در پاسخ به هزینه های گزاف سوخت و واردات خودرو های خارجی کوچک اندازه خودروهای تولید را کوچک نمود

مدیران جنرال موتورز این استراتژی را کوچک سازی نامیدند . از سوی دیگر هوندا پس از این اینکه با مجموعه ای از مشکلات اولیه در زمینه کیفیت محصول رو به رو شد . با تمرکز بر روی کیفیت با ظیف نسبتا ظریفی تمایز را در تولیداتش به وجود آورد .

 


پاورپوینت بررسی ضرائب ایمنی در پایداری شیروانیها

پاورپوینت بررسی ضرائب ایمنی در پایداری شیروانی‌ها در 29اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی عمران
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1183 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پاورپوینت بررسی ضرائب ایمنی در پایداری شیروانی‌ها

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی ضرائب ایمنی در پایداری شیروانی‌ها در 29اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

مقدمه


اگر سطح زمین با راستای افق زاویه‌ای غیر از صفر بسازد، به این سطح شیبدار شیروانی خاکی گفته می‌شود. در شیروانی خاکی مؤلفه‌ای از وزن که نیروی رانشی نامیده می‌شود تمایل به حرکت دادن تودة خاک بسمت پایین دارد. از طرفی مقاومت برشی خاک نیز نیروی مقاومی در برابر این نیروی رانشی ایجاد می‌کند. حال اگر نیروی رانشی آنقدر بزرگ باشد که بتواند بر نیروی مقاوم غلبه کند، در آنصورت در شیروانی خاکی لغزش رخ داده و تودة خاک بسمت پایین حرکت می‌کند و شیروانی خاکی ناپایدار خواهد شد.


پایداری یک شیروانی خاکی به عوامل متعددی مانند لایه‌بندی خاک، حرکت آب در خاک، مقاومت برشی خاک و ... بستگی دا رد. برای تعریف پایداری شیروانی خاکی از ضرائب ایمنی (ضریب اطمینان) مربوط به آن استفاده می‌شود که به سه دستة ضریب اطمینان کلی (Fs)، ضریب اطمینان جزئی نسبت به چسبندگی (Fc) و ضریب اطمینان جزئی نسبت به اصطکاک (Fφ) تقسیم می‌شوند:

 

 


پاورپوینت بررسی بیماری بلاست برنج، لکه سیاه سیب، لکه اجری بادام

پاورپوینت بررسی بیماری بلاست برنج ، لکه سیاه سیب ، لکه اجری بادام و پوسیدگی قهوه ای در 40 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 655 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت بررسی بیماری بلاست برنج، لکه سیاه سیب، لکه اجری بادام و پوسیدگی قهوه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی بیماری بلاست برنج ، لکه سیاه سیب ، لکه اجری بادام و پوسیدگی قهوه ای در 40 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 


بیماری بلاست برنج

 

 

 

syn . pyricularia oryzae Cav.

 


شاخه ASCOMYCOTA

رده Pyrenomycetes

خانواده Magonaporthaceae



علائم :


در این بیماری تمامی اندام های هوایی گیاه در طول دوره رشد میتوانند به این بیماری مبتلا شوند بیماری بلاست غالبا نوک برگ به صورت سوختگی آغاز میشود و به تدریج به بقیه قسمت ها می رود.این قارچ در گره ها و محل بندها ساقه ضایعاتی را ایجاد میکند که منجر به پوسیدگی و خشک شدن انها می شود وزودتر در معرض شکسته شدن قرار میگیرند آلودگی معمولا در اواخر فصل که تجمع رطوبت در گره ها به علت افزایش اندام های زایشی زیاد است انجام میگیرد


عامل بیماری:


عامل بیماری بلاست برنج قارچی به نام Pyricularia oryzaeکه از رده قارچهای ناقص Deuteromycetesمیباشد

 

اسپورP.oryzae را از محیط کشت مصنوعی به دست می آورند همراه با قطعات آب در قاعده برگ های انتهای قبل از اینکه از غلاف خارج شوند الودگی شدید را به وجود می اورد علت این بیماری به وجود آمدن سازش نژادهای مختلف قارچ عامل بیماری با شرایط اقلیمی متفاوت است گسترش این بیماری به عوامل جوی حرارت رطوبت زیاد باد و کاربرد نامناسب کودهای شیمیایی به خصوص کودهای ازت دارمیباشد و با وجود شرایط مساعد از راه روزنه یا به طریق مکانیکی وارد سلول های اپیدرم می شوند


مشخصات قارچ عامل بیماری:


میسلیوم این قارچ داخلی بوده و کنیدیوفورها به صورت منفرد یا دسته ای ساده می باشند که در محل دیواره عرضی وتورم شده هر کنیدیوفور در مرحله اول یک کنیدی می سازد و زمانی که کنیدی ـزازد شد رشدش متوقف نشده و از کنار محل اتصال کنیدی به نمو خود ارامه می دهد و در فاصله ای دومین کنیدی خود را تولید میکند معمولا کنیدی ها از سلول انتهایی یا قاعده که کمی گرد است جوانخ میزنند و به ندرت از سلول های بالایی یا میانی عمل جوانه زدزن صورت میگیرد.


مبارزه:


(1تاریخ کاشت : برنج هایی که زودتر کاشته میشوند کمتر از برنج هایی که دیرتر کاشته میشوند مبتلا میشوند

(2اگر عمق نشا در دسته های اصلی کم ولی فاصله بوته ها از یکدیگر زیاد باشد خسارت کمتر است

(3رعایت میزان مصرف کود: باید استفاده از کودهای ازته را به حداقل برسانیم و تعداد دفعات کود پاشی معین باشد

(4از بین بردن بقایای گیاهی که از کشت گذشته بر جا ماندند

(5ضدعوفونی بذور برنج با برخی از ترکیبات دی تیو کارباماتها

6. سمپاشی با قارچ کشهای تری سیکلازل هینوزان بنومیل و توپسن ام روی بیماری تاثیر داشته با رعایت اصول زمان مصرف

 

7. کاشت ارقام مقاوم با توجه به نژاد شایع عامل بیماری ضروروی است.


 


پاورپوینت بررسی مراحل ساخت پنیر

پاورپوینت مراحل ساخت پنیر در 35 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی صنایع غذایی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پاورپوینت بررسی مراحل ساخت پنیر

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت مراحل ساخت پنیر در 35 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 


 

تاریخچه اى از پنیر:


تاریخ پنیر به عهد عتیق مى رسد و این موضوع محقق است که کشف پنیر به دنبال اهلى کردن چهار پایان شیرده مثل بز، شتر یا گاومیش صورت گرفته است .

 


 

در مناطقى بین آسیا و اروپا و هم چنین در تبت و ایران شیر را هنوز هم مثل عهد قدیم تخمیر مى کنند و از آن ماست و پنیر درست مى کنند. در قدیم انسان وقتى دوشیدن شیر را یاد گرفت و به حکم اتفاق انعقاد شیر را دید از آن چیزهاى مختلفى ساخت که یکى پنیر است .

مى گویند اولین مایه پنیر از شیره درخت انجیر به دست آمد و انسانهاى قدیمى بعد از آن که برگهاى درختان انجیر را در شیر مى انداختند تا شیر ببندد آن را روى سنگ مى ریختند و پس از این که سفت مى شد، براى این که آب آن کاملا گرفته شود، سنگ دیگرى روى آن مى گذاشتند. بعدها انسان یاد گرفت که از شکم حیوانات شیرخوار، مخصوصا خرگوشهاى وحشى ، مایه پنیر را به دست آورد و وقتى پنیر ساخته شد آن را در آفتاب خشک کند و نمک بزند و در لاى برگ درختان بپیچد و آن را براى روزها و ماههاى آینده مورد استفاده قرار دهد.

ساختن پنیر به صورت صنعتى در آغاز قرن بیستم شروع شد و آن زمانى بود که پاستور دانشمند معروف فرانسوى اکتشافات خود را درباره تخمیر شیرى آغاز کرد. از آن زمان بود که علم و دانش دست به کار شد تا پنیرهایى بسازد که از جهتى بهداشتى باشد و حداکثر بهره بردارى از صنعت پنیر سازى به دست آید.

 

خواص غذایى پنیر هم از زمانهایى بسیار قدیم شناخته شده بود. چنانکه هرودوت ، پدر تاریخ ، مى نویسد که سربازان داریوش غذاى ملى داشتند که عبارت بود از نان و پنیر با بولاغ اوتى یا شاهى آبى که در چشمه سارها مى رویید و این سربازان با این غذا از قدرت و نیرومندى کاملى برخوردار بودند.

((بلانش دوناوار)) زن هنرى چهارم در مدارکى که درباره پنیر خود باقى گذاشته شده است تصریح مى کند که در آن زمان دویست نوع مختلف پنیر در فرانسه ساخته مى شد. در سال 1922 شیرینى سازان فرانسه نان شیرینى مخصوصى از پنیر درست کردند که به نام ((تارت پنیر)) معروف بود و موفقیت زیادى پیدا کرد و همه جا مشهور شد زیرا پنیر برعکس خامه و کره مدت زیادى مى ماند.

 

((تالیران )) سیاست مدار معروف فرانسه پنیر را ((بهترین غذا)) مى دانست . کلمه پنیر در فرانسه از کلمه لاتینى ظرف پنیر گرفته شده است که پنیر در آن ظرف شکل مى گیرد و بوجود مى آید.

 

 


پاورپوینت ارزیابی پدیده ستون کوتاه و شکست آن در زلزله و روشهای م

پاورپوینت ارزیابی پدیده ستون کوتاه و شکست آن در زلزله و روشهای مقابله با آن در 44 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی عمران
فرمت فایل pptx
حجم فایل 13729 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
پاورپوینت ارزیابی پدیده ستون کوتاه و شکست آن در زلزله و روشهای مقابله با آن

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت ارزیابی پدیده ستون کوتاه و شکست آن در زلزله و روشهای مقابله با آن در 44 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 

ارزیابی پدیده ستون کوتاه و شکست آن در زلزله و روشهای مقابله با آن


پدیده ستون کوتاه در طول زلزله‌های گذشته خسارات زیادی را متوجه ساختمانها نموده است این پدیده بعلت قرار گرفتن ساختمان در یک سطح شیبدار و ا محدود شدن ستون و ا دیوار با عناصرغیرسازه ای نظیر دیوارهای آجری و بازشوها و ا دراثر اختلاف سختی در یک تراز معین ( بعلت وجودعواملی نظیر اختلاف تراز طبقه، پله و تیر نیم طبقه ایجاد می‌گردد در ساختمانها قابهای باربر توسط دیوارهایی با مصالح بنایی پرمی شوند. این امر باعث افزایش سختی قاب شده و اگر توزیع سختی بصورت متقارن باشد به بهبود رفتار سازه منج ر می‌گرد د اما درعین حال در بعضی از دهانه ها بخصوص در قسمتهای بیرونی ساختمان، بعلت وجود بازشوها دیوارهای کوتاه درمجاورستونها ایجاد می‌شون د این مسأله باعث کوتاه دن طول موثر ستون و افزایش سختی آن می‌گردد در نتیجه ستون کوتاه به علت سختی بیشتر نیروی زلزله بیشتری را جذب نموده و به خرابی آن منجر می‌گردد پس نیاز به رعایت جزییات اجرایی مناسب جهت مقابله با این نیروی بزرگ و مخرب الزامی جلوه می‌کن د در این مقاله تأثیر وجود میانقاب کامل و رفتار ستون کوتاه و آثار مخرب آن در زلزله‌های گذشته بررسی شده و روشهای جدید مقابله با پدیده ستون کوتاه ارائه گردیده است.


 


پاورپوینت اجرای فنداسیون پست های برق فشاری قوی

پاورپوینت اجرای فنداسیون پست های برق فشاری قوی در 94اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی عمران
فرمت فایل pptx
حجم فایل 4674 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94
پاورپوینت اجرای فنداسیون پست های برق فشاری قوی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت اجرای فنداسیون پست های برق فشاری قوی در 94 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

مقدمه


¢لازم است توضیحاتی کلی در مورد پست برق و کاربری آن ارائه دهیم؛ پست های برق وظیفه تنظیم ولتاژ برق و توزیع آن را برعهده دارند. اگر از دیدگاه ساختمانی بخواهیم پست های برق را تحلیل کنیم شامل فنداسیون های تجهیزات – کانال های کابل – ساختمان کنترل – ساختمان نگهبانی – ساختمان BCR و محوطه سازی و دیوارکشی می باشد. ¢در حدود سی سال پیش تکنولوژی احداث پست های برق در اختار کشوهایی مانند: آلمان، ایتالیا و سوئد بود که تولید تجهیزات را انحصاری در اختیار داشتند اما امروزه شرکت هایی بزرگ ایرانی مانند پارس سویچ و ایران ترانسفو با ساخت تمامی تجهیزات پست ایران را در زمینه صنعت انتقال و توزیع برق خود کفا کر ده اند.


ساختمان کنترل و BCR

 

ساختمان کنترل پست برق در ابعاد 400تا650 متر مربع زیر بنای (با توجه به وسعت پست) طراحی و احداث می شوند. پست های برق فشار قوی ایران در چهار گروه 132،230،400 و 63 کیلو وات طراحی می شوند و اخیرا پست مدرنتر از جمله پست GIS و مدولار و ... نیز می باشند. فضاهای داخلی ساختمان کنترل شامل سالن کنترل – سالن 20 کیلو وات یا AC-DC ، اتاق باطری ، اتاق PLC و اتاق های اداری – استراحت – انباری – آشپزخانه و سرویس می باشد سالن های کنترل - PLC و AC-DC یا 20 کیلو وات محل استقرار تابلوهای برق پست می باشند و در اطاق باتری تعداد باطری قوی جهت برق اضطراری وجود دارد. ¢فنداسیون ساختمان کنترل ترکیبی تکی و نواری می باشند و اسکلت آن اغلب فلزی وسوله اتاقهای BCR در محوله تجهیزات می باشد و در ابعاد آنها از 20متر مربع متفاوت است و تعدادی از تابلوها را در خود جای می دهد.


ساختمان نگهبانی:


ساختمان نگهبانی یا گارد هویس پست همانند نگهبانی سایر سازه های صنعتی می باشد در ورودی پست بوده و دارای سالن نگهبانی – اتاق استراحت – نماز خانه – آشپزخانه و سرویس می باشد و زیر بنای حدود 70 متر مربع می باشد و معماری آن به گونه ای است که به درب ورودی و محوطه ی اشراف کامل دارد و در بعضی از پست ها که به پست های اتوماسیون معروف هستند ساختمان نگهبانی وجود ندارد و در ساختمان کنترل آنها اپراتور نیز مشغول به کار نیست و کل سیستم از طریق شبکه دیسپا چینگ مرکزی توسط رایانه کنترل می شود.

 


<   <<   21   22   23   24   25   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز