سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ÏÑÈÇÑå ãÇ

سایت مقاله

,سایت مقاله,سایت مقاله های فارسی,سایت مقاله مگیران,سایت مقاله ها,سایت مقاله نورمگز,سایت مقاله سیویلیکا,سایت مقاله,سایت مقاله های انگلیسی,سایت مقاله فارسی,سایت مقاله انگلیسی,سایت مقاله های فارسی Sid,سایت مقاله های فارسی پزشکی,سایت مقاله های فارسی حسابداری,سایت مقاله های فارسی نور,سایت مقاله های فارسی رایگان,سایت مقاله های فارسی روانشناسی,سایت مقاله های فارسی برق,سایت مقاله های فارسی علوم انسانی,سایت مقاله های فارسی شیمی,سایت مقالات مگیران,سایت مقالات علمی مگیران,دانلود مقاله از سایت مگیران,سایت مقاله های علمی,سایت مقاله های Isi,سایت مقاله های پزشکی,سایت مقاله های دانشجویی,سایت مقاله های روانشناسی,سایت مقاله های علمی پژوهشی,سایت مقالات نورمگز,سایت مقالات علمی نورمگز,سایت مقالات حقوقی نورمگز,دانلود مقاله از سایت نورمگز,سایت دانلود مقاله سیویلیکا,سایت مقالات فارسی سیویلیکا,دانلود مقاله از سایت سیویلیکا,سایت مقاله های فارسی,سایت مقاله فارسی,سایت مقاله های خارجی,سایت مقاله روانشناسی,سایت مقاله های روانشناسی,سایت مقاله Sid,سایت مقاله های انگلیسی حسابداری,سایت مقاله های انگلیسی پزشکی,سایت مقاله های انگلیسی کامپیوتر,سایت مقاله های انگلیسی مدیریت,سایت مقاله های انگلیسی روانشناسی,سایت مقاله های انگلیسی رایگان,سایت های مقالات انگلیسی,سایت مقاله های علمی انگلیسی,معرفی سایت مقاله های انگلیسی,سایت مقاله فارسی رایگان,سایت مقالات فارسی پلیمر,سایت مقالات فارسی,سایت مقالات فارسی پزشکی,سایت مقالات فارسی رایگان,سایت مقالات فارسی کشاورزی,سایت مقالات فارسی مدیریت,سایت مقالات فارسی معتبر,سایت مقاله انگلیسی روانشناسی,سایت مقاله انگلیسی مدیریت,سایت مقاله انگلیسی روانشناسی رشد,سایت مقاله انگلیسی عمران,سایت مقاله انگلیسی حسابداری,سایت مقاله انگلیسی تربیت بدنی,سایت مقاله انگلیسی با ترجمه,سایت مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی,سایت مقالات انگلیسی

ÌÓÊÌæ

ÔȘå åÇí ÇÌÊãÇÚí

مقاله ترجمه شده سپر کوبی برای بنادر و آب راه ها قابل ویرایش با ف

مقاله ترجمه شده سپر کوبی برای بنادر و آب راه ها قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 2347 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
مقاله ترجمه شده سپر کوبی برای بنادر و آب راه ها  قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده سپر کوبی برای بنادر و آب راه ها قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

سپر کوبی برای بنادر و آب راه ها

 

1-ساختار سپر کوبی،عملکرد و زمینه کاربردشان

 

1-1 کلیت

 

ساختار سپر کوبی شامل یک ورقه سپر است که با به هم پیوستن ارتباط برقرار کرده و به درون خاک رانده می شود.سپر کوبی با ارائه استحکام کمانی و خمشی تا حد زیادی فشار آب و زمین را به صورت افقی متحمل می شود . همچنین می توانند بار های عمودی را به خاک انتقال دهند. برای سال های بسیاری از فولاد به عنوان مواد ساختاری استفاده می شد.آخرین آمار مصرف فولاد برای این منظور حدود 2 میلیون تن در سال است. در موارد نادر از سپر های ساخته شده از بتن آرمه، بتن پیشتنیده و چوب نیز استفاده می شود. به نظر می رسد، با این حال، سپر های فولادی، ساخت و ساز قابل اطمینان تر، اقتصادی تر، و طیف کاربرد گسترده تری در انواع مهندسی عمران را داراست.شمع های تکی U و Z شکل در شرایط استاتیک و پویا معمولا به شمع های دو گانه و سه گانه تبدیل می شوند.شمع ها به هم پیوسته و به وسیله فشار و جوش درزهای قفل شدگی به هم متصل می شوند.سپر های فولادی موج دار قبل از اتصال کامل به ظرفیت تحمل باربری کامل نمی رسند. در مقایسه با شمع های چوبی و بتون آرمه، شمع های آهنی قادر به حمل نیروهای برشی و تنشی در درون محدوده خاصی هستند. این بدان معنی است که آنها به عنوان یک واحد توزیع بار عمل می کنند. برای شمع هایU شکل، مقاومت برشی لازم در به هم پیوستن، از طریق اصطحکاک و واکنش های ناشی از از آن در طول تغییر شکل و بارگذاری و همچنین فشار قفل شدگی حاصل می شود. برای شمع های Z شکل حمایت متقابل از سپر های دوگانه از طریق نیروهای تنش و فشار در قفل شدگی انجام می شود. سختی جانبی دیوار موج شکل را می توان با عناصر اضافی ساخت و ساز مانند رونده ها و تیر های پوششی و دیگر ساختار های استحکام دهنده افزایش داد.

 

2-1 اهداف

 

توسعه روش های ساخت و ساز که در آن از ساختار سپر های فولادی استفاده می شود تا حد زیادی به وسیله الزامات ساخت و ساز آبراه ها و بنادر تقویت شد. این روز ها این روش ساخت و ساز در تمام زمینه های ساخت و ساز مهندسی، یعنی در مهندسی عمران، ساخت و ساز ترافیک جاده ها و ساختمان، خصوصا حفاظت از محیط زیست برای دیوارها برشی،برای سایت های آلوده و ذخیره سازی مواد زائد جامد،بسیار موثر است.مزایای فنی سپرکوبی مثل؛سفتی،سطح مقطع کوچک، قابلیت رانده شدن خوب،تولید صنعتی،کیفیت بالای مواد و دوام بالا، تضمینی برای استفاده از سپرکوبی به عنوان ساختار کمکی و مهمترین ساختار نهایی برای مثال دیوار های حایل ساخته شده در شرایط خشک و در آب می باشد.

 

3-1 قابلیت استفاده از مصالح و مواد ساختمانی مختلف

 

1-3-1سپر های فولادی

 

ساخت و ساز سپرکوبی فولادی به طور قابل ملاحظه ای در طول 50 سال اخیر افزایش یافته است. در نتیجه چندین مشخصه و کیفیت مواد موجود برای این روش کاربردی امکان پذیر است. با مقدار زیادی از اشکال و سایزهای شمع ها، و در نتیجه سیستم سپرکوبی، همراه با تجهیزات بسیار کامل و تکنیک های روندگی، هم اکنون مهندسین طراحی می توانند با اطمینان مسائل فنی و اقتصادی را حل کنند.

 


مقاله ترجمه شده دیوار های شمع درجا، دیوار های دیافراگم، دیوارهای

مقاله ترجمه شده دیوار های شمع درجا ، دیوار های دیافراگم ، دیوارهای جدا کننده قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 4669 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
مقاله ترجمه شده دیوار های شمع درجا، دیوار های دیافراگم، دیوارهای جدا کننده قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده دیوار های شمع درجا ، دیوار های دیافراگم ، دیوارهای جدا کننده قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

 

دیوارهای جدا کننده

 

1.دیوارهای شمع درجا

 

دیوارهای شمع درجا با استحکام بالا و تغییر شکل پایین مشخص می شوند. آنها برای اهداف ساختمانی دائمی و موقتی پابرجا هستند. دیوارهای شمع درجا ابتدا به عنوان دیوارهای حائل مورد استفاده قرار می گیرند تا خاکبرداری آزاد را فراهم کنند. زمانی که دگردیسی دیوار پایین یا آب پذیر ( به عنوان مثال جلوی ساختمان های مجاور ) حداقل برای اهداف ساختمانی موقتی ( به عنوان مثال وقتی که فاز برنامه ریزی شده از خاکبرداری زیر جدول آب های زیر زمینی است ) مورد نیاز هستند ( شکل 1). دیوارهای شمع درجا در ساختمان شفت یا ثبات دائمی شیب بیشترین کاربردهای اساسی هستند. از آنجا که دیوارهای جدا کننده خودشان در زمینه ی مهندسی هیدرولیک قرار دارند و به عنوان محافظت از آب های زیر زمینی در بخش کمکی اندازه گیری می شود. دیوارهای شمع درجا بطور کلی به عنوان عناصر عمودی ساخته می شوند؛ با این حال می توانند بطور عمودی مورب شوند (شکل2).

 


مقاله ترجمه شده مشکلات کمر (مزمن) قابل ویرایش با فرمت doc به همر

مقاله ترجمه شده مشکلات کمر (مزمن) قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 133 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
مقاله ترجمه شده مشکلات کمر (مزمن) قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده مشکلات کمر (مزمن) قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

خلاصه

 

بسیاری از مردم یک یا دو بار در زندگیشان به مشکل کمر درد مبتلا شده اند که برای مدت زمانی طولانی باقی مانده است. اکثراً مشکلات کمر درد طولانی مدت و مزمن اهمیت چندانی ندارد. این به این معنی است که علت مشکلات را حتی با تکنولوژی تصویر برداری رزونانس مغناطیسی (MRI) پیشرفته؛ نمی توان تعیین کرد.عدم فعالیت فیزیکی اغلب نتیجه ای همچون مشکلات کمر درد مزمن را در بهبود درد یا عملکرد کمر نشان نمی دهد. در عوض، عدم فعالیت فیزیکی اثرات جسمی و روانی مضرری را نشان می دهد. نشانه های رو به رشدی در بهترین حالت برای کاهش درد و بهبود عملکرد وجود دارد؛ اگر علت قطعی مشکلات مزمن کمر را نتوان با روش های سنتی تشخیص داد، علیرغم مشکلات، ممکن است با فعالیت های فیزیکی نرمال حل شود. همچنین تلاش برای عادی سازی فعالیت های فیزیکی برای اکثر مشکلات خاص کمر کافی است.. افزایش فعالیت بدنی ممکن است مستلزم انجام روزانه آن باشد؛ مانند پیاده روی و کارهای خانگی و با هدف کاهش «گریز از جنبش» انجام گردد. عادی سازی این کار می تواند به تدریج با قدرت تشدید یافته و تمرینات تناسب اندام هوازی دنبال شود.

 

تعریف

 

تشخیص- بر اساس طول مدت علائم

 

مشکلات ستون فقرات کمر را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد. بر اساس طول دوره این علائم مشکلات کمر به صورت حاد، در معرض حاد بودن یا مزمن توصیف شده است. از آنجایی که «مشکلات مزمن» یک حالت غیر قابل درمان نشان داده می شود،که به ندرت در مورد مشکلات می باشد؛ این اصطلاح به طور مستقم گمراه کننده است و متمایل به انگشت نما کردن بیمار دارد. مرز بین حاد، در معرض حاد بودن و مزمن بودن مشکل، در حدود 3 ماه در نظر گرفته می شود. با این حال، نشانه های رو به رشدی وجود دارد که اصطلاح «مزمن» می تواند و باید به طور قابل توجهی پیش از آن استفاده گردد. یکی از دلایل این موضوع این است که، تغییراتی که قبلاً در نظر گرفته شده اند تشکیل یافته و به ترتیب تعریف، انتقال به مشکلات مزمن کمر میتواند قبل از چیزی که انتظار میرفت مشاهده شود. اکثر مطالعات جمعیت شناسی در سال های اخیر نشان داده که مشکلات درد کمر و گردن به وسیله ی تکراره پی در پی مشخص می شود. به نظر می رسد به طور فزاینده ای روشن است که مشکلات درد کمر و گردن اغلب تمایل به تبدیل به حالت مزمن دارند. اکثر مردم نشانه ها ی خفیف تا متوسط و یک پیشرفت متداول دارند که به نظر می رسد شامل علائمی باشد که بین دوره های چند تای آنها و زوال این دوره ها که در مشکلات مورد انتظار نسبتاً نادر هستند؛ در نوسان است.

 


مقاله ترجمه شده دوغاب ریزی در مهندسی ژئوتکنیکی قابل ویرایش با فر

مقاله ترجمه شده دوغاب ریزی در مهندسی ژئوتکنیکی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی عمومی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3966 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56
مقاله ترجمه شده دوغاب ریزی در مهندسی ژئوتکنیکی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده دوغاب ریزی در مهندسی ژئوتکنیکی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

مقدمه

 

روش های دوغاب ریزی در خاک و سنگ در مهندسی ژئوتکنیکی برای مدت طولانی است که مورد استفاده می باشد.. تجارب از پروژه های مختلف شامل جنبه های نظری است که در کتاب های زیادی منتشر شده است برای مثال در آلمان [1، 11 ، 26 ، 27 ] و در انگلستان [ 2 ، 17، 23 ، 24 ، 28 ، 29 ]. این انتشارات شامل دانش با ارزش برای طراحی و ساخت کارهای دوغاب ریزی برای امروز و در آینده می باشد. که تکرار این تجارب در اینجا لازم نیست. در عوض ، نویسندگان تصمیم گرفتند نتایج برخی پروژه های مهم را منتشر کنند که ظرف چند سال اخیر کامل شده بود. نتایج کارهای تحقیقاتی با توجه به انتخاب مطلوب مصالح دوغاب ریزی ، جنبه های جدید مطابق با استانداردهای توسعه یافته است که در سال های اخیر قانونی شده است و از نظر جنبه های اقتصادی و قراردادی بصورت جزئیات در این بخش ارائه شده است.

 

یکی از راهنماهای اخیر برای کار دوغاب ریزی در سنگ در سال 1996 توسط جامعه بین المللی « کمیسیون دوغاب ریزی سنگ » برای مکانیک خاک منتشر شده بود. علاوه بر این نشر ، در سال 2000 کمیسیون اروپا در استاندارد اروپایی جدید EN 12715 « اجرای کارهای ژئوتکنیکی خاص – دوغاب ریزی» را منتشر کرده است. استانداردهای دردسترس در کشورهای سخنگوی آلمان از جمله اتریش و آلمان می تواند در فهرست منابع در پایان این بخش یافت شود. هرچند روش دوغاب ریزی در عبارت « دوغاب ریزی » به اصطلاح استفاده می شود ، استانداردهای ذکر شده در بالا و راهنما از روش دوغاب ریزی با سایر تکنیک های دوغاب ریزی در خاک و سنگ طبقه بندی نمی شود. از اینرو در این بخش توصیف نشده است.

 

2. هدف دوغاب ریزی

 

هدف روش های دوغاب ریزی بهبود خصوصیات مهندسی خاک یا سنگ می باشد که بوسیله ی اصلاح خواص مکانیکی به انجام می رسد؛ از جمله مقاومت و قابلیت تغییر شکل و خواص هیدروژولوژیکی بخصوص در قابلیت نفوذپذیری. در هر دو مورد ، یک مخلوط دوغاب مایع از جمله سوسپانسیون ، محلول یا رزین، درون زمین با استفاده از لوله ی دوغاب یا نیزه های دوغاب ریزی تزریق می شود و درون منفذ ها و بندها درحد ممکن کاملاً نفوذ می یابد. پس از دوغاب ریزی ، نتیجه سفت شدگی مخلوط دوغاب در تغییر خواص متوسط دوغاب ریزی می شود. آب بندی کردن یا مقاومت نتایج زمین از فضای خالی بهم متصل شده پر می شود و با رسوب گذاری ، فیلتر یا واکنش شیمیایی از مخلوط دوغاب ریزی با زمین بستگی به خواص مقاومت دوغاب دارد. دوغاب های شیمیایی مختلف در دسترس هستند که می تواند مقاومت کششی زمین بهبود بخشد. روندهای اخیر نشان می دهد که تعداد پروژه های روش دوغاب ریزی بکار گرفته شده برای مقاومت زمین کاهش می یابد. زیربندها و حمایت خاکبرداری ، اساساً با تکنیک های دوغاب ریزی ساخته شده در حال حاضر در ابتدا با استفاده از روش دوغاب ریزی تولید می شود. در تونل کم عمق با این حال ، کارهای دوغاب ریزی برای ثبات خاکبرداری هنوز از نظر اقتصادی مهم هستند. کاربرد شامل دوغاب ریزی توده زمین احاطه شده ، اغلب در ترکیب با یک پوشش از لوله های فولادی دوغاب ریزی می شود. همچنین روش دوغاب ریزی بطور فزاینده ای برای این هدف اعمال می شود. در ساختمان سنگ ، کارهای دوغاب ریزی بطور رایج در بدست آوردن تماس نزدیک و انتقال بار متجانس بین ساختار و سنگ استفاده می شود و اندازه جریان از طریق انبوه سنگ کاهش می یابد. دوغاب ریزی سنگ برای ساختار نیروگاه آبی از قبیل فونداسیون سد و تونل های فشار حائز اهمیت هستند. جدول 1 هدف کارهای دوغاب ریزی را نشان می دهد که با اعداد بیان می شود و در حالت عمومی استفاده می شود. این مقادیر محدودیت هایی بدست آوردند که برای دوغاب ارائه شده است.

 


مقاله ترجمه شده ارزیابی خطر زلزله برای لوله های نفت و گازقابل وی

مقاله ترجمه شده ارزیابی خطر زلزله برای لوله های نفت و گازقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی نفت و پتروشیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 119 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله ترجمه شده ارزیابی خطر زلزله برای لوله های نفت و گازقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده ارزیابی خطر زلزله برای لوله های نفت و گازقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

چکیده

 

سیستم های خط لوله ی دفن شده به صورت یک بخش کلیدی از زیر ساخت های تاسیسات جهانی می باشد، و هر گونه اختلال قابل توجه در عملکرد این سیستم ها اغلب خود را به شکل تاثیرات نامطلوب در کسب و کار منطقه ای، اقتصادی و یا شرایط زندگی شهروندان نشان می دهد. این فصل مسائل مربوط به ارزیابی خطرات زمین لرزه بر خطوط لوله انتقال گاز طبیعی یا هیدروکربن های مایع و خطوط لوله ای که بخشی از سیستم توزیع گاز در یک منطقه می باشد را مورد بحث قرار می دهد. منابع خاصی با توجه به فلسفه، روش ها و فن آوری اتخاذ شده در طراحی و عملیات خط لوله برای حداقل رساندن خطرات آسیب رسیدن به خط لوله در طول زمین لرزه ارائه شده است.

 

واژه های کلیدی: خط لوله، خطر، اثر تقابل خاک-لوله، هدف عملکرد.

 

1-25 مقدمه

 

ماهیت خطرات لرزه ای پیش بینی شده، یک نکته کلیدی در ارزیابی عملکرد خط لوله تحت شرایط بارگذاری لرزه ای می باشد. بررسی عملکرد سیستم های خط لوله تحت چنین خطراتی معمولاً با استفاده از معادلات بر اساس فرضیات ساده سازی یا تکنیک های مدل سازی عددی پیچیده به صورت دستورالعمل های شرح داده شده که به عقب به اوایل 1980 و بیشتر به روز رسانی های اخیر برمی گردد.

 

این فصل مسائل مربوط به ارزیابی خطرات زمین لرزه بر خطوط لوله ارائه کننده نقطه به نقطه انتقال گاز طبیعی یا هیدروکربن های مایع و خطوط لوله اصلی توزیع که بخشی از سیستم توزیع گاز در یک منطقه یا جامعه محلی می باشد را مورد بحث قرار می دهد. هیدروکربن های مایع شامل انواع چیزها: نفت خام، محصولات باز تولید مثل بنزین، سوخت دیزل، سوخت جت، روان کننده نفت، و گازهای مایع مانند پروپان می باشد. برای سادگی، خطوط لوله هیدروکربن را در این بحث خط لوله نفت خواهیم نامید. دامنه ی این بحث شامل خط لوله بدون تاسیساتی از قبیل حوزه های حفاری خشکی، سکوهای دور از خشکی، پالایشگاهها، یا تاسیسات توزیع اصلی نمیباشد. همچنین شامل خطوط لوله کوچکتر گنجانده شده در سیستم توزیع شهری، که معمولا در فشار های پایین کار می کنند و با موادی جدا از فولاد ساخته شده اند؛ شامل نمی شود. این دامنه شبیه به تعریفی برای هیدروکربن های مایع و سایر خط لوله ها در ASME B31.8 است؛با این تفاوت که گسترش با اولین اتصال خط لوله در مرکز دامنه ASME B31.8 می باشد.

 

2-25 هدف از انجام ارزیابی یک ریسک

 

ریسک به طور رسمی به عنوان چیزی از احتمال اتفاق یک رویداد و عواقب ناشی از آن رویداد تعریف می شود. این تعریف نشان می دهد که ریسک به صورت کمی بیان شده است. برای مثال، یک فرصت 10 درصدی در سال از یک رویداد که سبب مرگ یک شخص می شود یک ریسک 0.1 مردن در سال دارد. در این زمینه در این فصل، تمایز بین ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک در نظر گرفته شده که به طور معمول به صنعت خط لوله نفت و گاز، مدیریت یکپارچگی اشاره دارد. واژه ارزیابی ریسک برآورد کمی از هر دو پتانسیل آسیب و عواقب آن انجام می دهد. مبنایی برای تعیین ارزش کمی ریسک به طور معمول بسیار وابسته به توضیحات کیفی می باشد که می تواند به مقادیر عددی تبدیل شود. برای مثال، احتمال بروز زمین لرزه دامنه انتقال مورد نیاز را به علت شکست خط لوله شتاب زمینی حداکثر 0.4g ممکن است به صورت پایین، متوسط یا بالا رتبه بندی کرده و سپس مقادیر عددی از 5%، %50 و %85 برای استفاده در محاسبه ریسک اختصاص میدهد.

 


مقاله ترجمه شده طراحی و کاربرد هنر الگوی فرکتال در طراحی مدقابل

مقاله ترجمه شده طراحی و کاربرد هنر الگوی فرکتال در طراحی مدقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی عمومی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1451 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله ترجمه شده طراحی و کاربرد هنر الگوی فرکتال در طراحی مدقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده طراحی و کاربرد هنر الگوی فرکتال در طراحی مدقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

چکیده

 

هنر الگوی فرکتال اتحاد کامل هنر و علم می باشد. این مقاله عمدتا به بررسی کاربرد ویژه هنری می باشد که شامل زیبایی و مفید بودن در هنر بصری مدرن- طراحی مد- می باشد. چندین جنبه مثل پارچه، رنگ، جنس و الگو در طراحی مد به ترتیب در تلاش برای حمایت از نظریه و تکنولوژی بالغ تحلیل شده است که طراحی و هنر الگوی فرکتال را ترکیب کرده و به همین منظور هنر الگوی فرکتال در طراحی مد به طور خاص و دقیق اعمال می شود.

 

ا-مقدمه

 

هنر الگوی فرکتال شامل الگوی فرکتال در موسیقی و به طور عمده در هنر میباشد. پس از اشاره به الگوی فرکتال-بصری در هنر، فضای جدیدی از ایجاد هنرمندانه نوعی از هنر بصری را گسترش می دهد. علم و هنر در هنر الگوی فرکتال نفوذ کرده است. این همچین تعریفی دارد: هنر الگوی فرکتال، با توجه به اصل غیر خطی بودن، الگو و انیمیشن را با آزمون صحنه و لباس و مفهوم علمی توسط پردازش داده برخی کامپیوترها به منظور نشان دادن، بازی کردن، و شرکت در نمایشگاه برای مخاطبان توسط روش اجرا شده تولید می شود. هنر با طراحی مد بر روی سطحی تلفیق می شود که طراحی مد نه تنها به صورت هنر بصری سنتی عمل میکند بلکه نقش پیشرفته ی بسیار صمیمی و پذیرا برای ما در مفهوم هنر ایفا می کند. علاوه بر این، طراحی مد بهترین بخش ایده آل با هنر الگوی فرکتال و بهترین شکل هماهنگی تحت توسعه آن می باشد.

 

2- کاربرد هنر الگوی فرکتال در پارچه ی لباس

 

پارچه ی لباس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بخش اساس طراحی مد می باشد. پارچه ی لباس.....شده هنر الگوی فرکتال توسط سه روش طراحی شده است: پرینتر جوهر افشان دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی سطح بالا، تکنولوژی نساجی پیشرفته، و تکنولوژی استنسیل بر اساس اصل هندسه «الگوی فرکتال».

 

الف)تکنولوژی پرینتر جوهر افشان دیجیتال

 

این همچنین مهارت پرینت جوهرافشان نامیده می شود و در سالهای اخیر در خارج از کشور توسعه یافته است. مهارت پرینت در ساتن ابریشم به راحتی در تزیین کردن خوب پارچه استفاده می شود، برای مثال، طرح شکل 1 «بار الگوی فرکتال» به وسیله Wang Juehong طراحی شده است. بر اساس مهارت های پیشرفته، پارچه لباس با هنر الگوی فرکتال برخی مشخصه دارد: پیچیدگی و دقت الگوها به وضوح در شکل ظاهری آماده ساخت آشکار شده است، آنچه که بیشتر، ماهیت و تاثیرات تن سایه پاستل، همه کاره، روشن، درشت، تن رنگ قابل توجه، جذابیت رنگ، درجه بندی غنی و روشن، و زیبایی فعال مطابقت الگو با ویژگی های الگوی فرکتال را ارائه می دهد؛ نگاه هماهنگ آگاهی جاری و هنری را به طور چشم گیری نشان می دهد. پارچه لباس با الگوی فرکتال چروک خورده و باز هم خالص شده و دوباره مد، هماهنگی و تازه ساختن را نشان می دهد.

 


مقاله ترجمه شده مکانیزم شکست بتن قابل ویرایش با فرمت doc به همرا

مقاله ترجمه شده مکانیزم شکست بتن قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 169 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
مقاله ترجمه شده مکانیزم شکست بتن قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده مکانیزم شکست بتن قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

مکانیزم شکست بتن

 

1-7- مقدمه

 

بر طبق منحنی تنش-کرنش کششی، مواد می توانند به مواد شکننده، مواد شبه شکننده و شکل پذیر تقسیم می شوند(در شکل 10-1 می بینیم). همانطور که در شکل 1-10a دیدم، مواد شکننده زمانی که تنش به حد ماکسیمم خود می رسد؛ به طور ناگهانی می شکند؛ همانطور که در شکل 1-10b دیدم،مواد شبه شکننده می توانند یک رفتار نرم شدگی کرنشی نشان دهد؛ به عنوان مثال، کاهش تنش با افزایش فشار؛ اگر کنترل بارگزاری مناسبی انجام گیرد. همانطور که در شکل 1-10c نشان داده شد؛ مواد شکل پذیر، قبل از شکست یک سطح مسطح پلاستیکی بلند نشان می دهد. شیشه یک ماده شکننده معمول می باشد، بتن یک ماده شبه شکننده است و فولاد کم کربن در دمای نرمال یک ماده شکل پذیر می باشد. شکستگی به عنوان یک حالت شکست شکننده رخ می دهد. مکانیزم شکست مطالعه ای از تنش و زمینه جابجایی در مواد در منطقه اطراف نوک شکاف می باشد. مدت طولانی است که می دانیم که منابع زیادی از ریز ترک درون یک ماده سیمانی مانند بتن وجود دارد. این نشان می دهد که هر دو رفتار تنش-کرنش و حالت شکست خمیر سیمان و بتن توسط فرایندی انتشار ریز ترک اداره می شود. بنابراین؛ شکست بتن تحت بارگذاری رابطه نزدیکی با ترک خوردگی و ازدیاد آن دارد. از این رو، مکانیزم های شکست به طور عادی با بتن منطبق است. برای درک طبیعت رفتار بتن، ضروری است که مکانیزم شکست آن را بفهمیم. قبل از بحث در مورد مکانیزم شکست بتن، لازم است برخی از مفاهیم اولیه مکانیزم شکست را به اختصار بررسی کنیم.

 

1-1-7- تاریخچه مکانیزم های شکست

 

در انقلاب صنعتی در اروپا در قرن 19 استفاده از مواد، به خصوص فلزات گسترش یافت. استفاده زیاد از فلزات، باعث خساراتی می شود که شامل محورهای شکسته شده یا چرخ های قطارها، انفجار دیگ های بخار، و زنجیرهای پل های معلق می باشد. بیشتر این خسارات ناشی از شکستگی قطعات فلزی می باشد. مشخص است که شکست ها اغلب تحت شرایط تنش پایین رخ می دهد که غیر منتظره می باشد. این تصادفات توجه زیادی را به خود جلب کرده و تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز شده است. تحقیقات نشان داد که شکاف های موجود در این مواد باعث تنش بیشتر می شود که به طور عمده برای چنین حوادثی بودند. برای توضیح دادن این، به ما اجازه دهید نگاهی به تنش منسجم تئوری داشته باشیم.

 


مقاله ترجمه شده رفتار کمانشی خمشی ستون هایی با مقطع قوطی شکل فول

مقاله ترجمه شده رفتار کمانشی خمشی ستون هایی با مقطع قوطی شکل فولادی ضدزنگ جوشی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3816 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مقاله ترجمه شده رفتار کمانشی خمشی ستون هایی با مقطع قوطی شکل فولادی ضدزنگ جوشی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده رفتار کمانشی خمشی ستون هایی با مقطع قوطی شکل فولادی ضدزنگ جوشی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی


چکیده:

 

رفتار کمانشی خمشی ستون های فولادی ضدزنگ به طور گسترده ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. با این حال، یک منطقه که به سختی بررسی می شود بخش جوش داده شده می باشد. در این مقاله، تست های کمانش دوازده ستون با مقیاس کامل برای هر دو ستون قوطی شکل فولادی ضدزنگ دوتایی و آستنیتیک انجام شده است. بخش مقطعی و طول نمونه برای پوشش طیف گسترده ای از هندسه، متفاوت بین باریکی بدون بُعد 5/0 و 0/2 انتخاب شده است. اندازه گیری خواص مواد، تنش باقی مانده و نقص هندسی اولیه نیز انجام گرفته است. شبیه سازی عددی انجام گرفته؛ دقت آن با مقایسه نتایج آزمون ها مورد بازبینی قرار گرفته است. نتایج آزمونها برای ارزیابی انطباق EN 1993-1-4 ، ASCE 8-02 و AS/NZS برای فولاد ضد زنگ جوش داده شده استفاده شده است. این نشان می دهد که روش طراحی جاری مقاومت کمانشی فولاد قوطی شکل ضدزنگ جوش داده شده را پیش بینی کرده و به طور کلی نتایج محافظه کارانه ای را برای این پیش بینی بهبود می دهد.

 

کلمات کلیدی: آستنیتیک، دوبلکس، آزمایش، کمانشی خمشی، آنالیز عددی، ستون هایی با مقطع قوطی شکل فولادی ضدزنگ جوشی

 

 

1-مقدمه

 

درجه های متعددی از فولاد ضد زنگ وجود دارد که با ترکیب شسمیایی و عملیات حرارتی شان طبقه بندی می شوند. فولاد ضد زنگ درون 4 دسته بر طبق خواص متالوژیکی آن، ،آستینیتی،فریتی،دوبلکس،مارتتزیتی طبقه بندی می شوند. فولاد ضد زنگ دوبلکس و استنیتیکی معمولا در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. فولاد ضد زنگ دارای خواص مفید متعدد می باشد و در نتیجه به طور فزاینده ای در زمینه های متعدد از جمله؛ صنعت اتومبیل سازی، ساخت و ساز، و غیره استفاده می شود.

 

فولاد ضد زنگ در ابتدا در سال 1920 در مهندسی عمران به عنوان نما و سقف استفاده می شد. در سراسر جهان تحقیقات مربوطه در طول چند دهه گذشته قادر ساخته که بینش عمیق تری در ویژگی های مطلوب فولاد ضد زنگ، مثل مقاومت طولانی مدت در برابر خوردگی، با دوام تر بودن و مقرون به صرفگی داشته باشیم. اخیراً مطالعات شدیدتری از فولاد زنگ زده بر خواص مکانیکی، رفتار متراکم سازی، رفتار خمشی، تنش پسماند و اتصالات متمرکز می باشد.

در طی دستاوردهای فعلی از نظر درک رفتار تراکم محور اعضا، آزمایشات انجام شده بر روی ظرفیت باربری ستون تحت فشار محوری، بر دیواره های نازک و در شکل سرما محدود شده است. تحقیقات اولیه بر بخش های مستطیلی شکل سرد شکل متمرکز بود، در حالیکه پس از آن تمرکز به سمت انواع بخش های وبژه، مقطع بیضی شکل توخالی رفت؛ که از طریق آن روش های طراحی، منحنی ها و طبقه بندی ها برای اعضای مختلف پیشنهاد شده بود. مطالعات مقاطع جوش داده شده انجام گرفته توسط Yang و Yuan تا حال 28 ستون خرده فولاد ضد زنگ با مقطع جوش داده شده توسط قوس فلزی ساخته شده تحت مجوز SMAW مورد آزمایش قرار گرفته است. مقایسه بین داده های آزمایشی و مشخصات جاری، شامل EN 1993-1-4، SEI/ASCE8-02 و AS/NZS 4673 به خوبی انجام گرفته است. در عمل سازه ای، مقاطع جوش داده شده ظرفیت باربری مورد نیاز را خیلی بهتر از مقاطع سرد شکل پیوند می دهند. توسعه پلاستیک های پس کمانشی نامرغوب در بیشتر رشته مقطع تنش زای دیوار نازک سرد شکل ستون محور به شکست سریع در اعضا منجر خواهد شد. بنابراین، تحقیقات کامل تری با هدف مقاطع جوش داده شده پیش بینی شده است.

 


مقاله ترجمه شده موقعیت و مسیر بر روی سطح زمین قابل ویرایش با فرم

مقاله ترجمه شده موقعیت و مسیر بر روی سطح زمین قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 10840 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
مقاله ترجمه شده موقعیت و مسیر بر روی سطح زمین قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده موقعیت و مسیر بر روی سطح زمین قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

مقدمه

ناوبری فرایند برنامه ریزی و انجام حرکت انتقالی همه نوع از مکانی به دیگری ، در دریا ، در هوا ، بر روی زمین یا در فضا می باشد. ناوبری کشتی ها و تمامی شناورهای آب برد را ناوبری دریایی می نامند که آن را از ناوبری در سایر محیط ها متمایز می سازد و آن ناوبری دریایی است که در این کتاب و جلد همراه آن است که هر دو یک نسخه ی جدیدی بنام راهنمای ناوبری نیروی دریایی را تشکیل می دهند.

 

در سه سال گذشته شاهد پیشرفت های مهمی در تکنیک های ناوبری بودیم. بشر بر روی ماه پاگذاشت. فضاپیما مناطق بیرونی منظومه شمسی را کشف کردند. تکنیک های جدیدی برای ناوبری فضایی که ناوبری دریایی مفیدی داشته اند توسعه یافت: جزئیات مطالعه ی نخستین ماهواره ها در مدار حول زمین منجر به توسعه ی سیستم ماهواره ای ناوبری سرتاسرجهان شد که می توان گفت موقعیت خود ناوبری کشتی با یک دقت از چند صد متر قرار داشت. سیستم های ناوبری خودکار به کمک کامپیوتر ، ناوبر را قادر می ساختند بطور مداوم و دقیق مسیر را حفظ کنند و از تصادم جلوگیری کنند. ماشین حساب های دستی و کامپیوترهای رومیزی او را قادر می ساختند تا جهت ها و فاصله های پیرامون جهان را با دقت بیشتر محاسبه کنند و شکل صحیح زمین را در نظر بگیرند.

 

اصول ناوبری دریایی بدون تغییر بوسیله ی تکنیک های جدید باقی می ماند؛ از اینرو حالت موضوع در این راهنما جهت بیان مجدد اصول طراحی شده است در حالی که آخرین روش ها بازتاب می شود. جلد I ضروریات ناوبری دریایی – موقعیت و مسیر بر روی سطح زمین ، پروژه های نقشه ای ، نمودارها و نشریه ، کارنموداری ، جزر و مد ، ناوبری ساحلی و خلبانی سروکار دارد. خلاصه ی مثلثات کروی و صفحه ای ، اثبات فرمول و غیره ممکن است در ضمایم پشت کتاب یافت شود. سرآغاز این فصل بخش های پایه همراه با موقعیت و مسیر بر روی سطح زمین را معرفی می کند.

 

موقعیت بر روی سطح زمین

 

زمین

 

زمین کاملاً کروی نیست ؛ آن اندکی مسطح است ، ابعاد کوچکتر در حدود 24 مایل کمتر از بزرگتر وجود دارد. شکل زمین به عنوان یک کره ی پهن شده ( شکل 1-1 ) با بیشترین (a) و کمترین (b) شعاع تقریبی 3444 و 3432[1] مایل دریایی بین المللی شناخته شده است. زمین با کوتاهترین ابعاد آن PP1 بنام محور می چرخد ، سر و ته هرکدام را قطبین می نامند. کره پهن شده شکلی است که بوسیله ی حرکت انتقالی یک نیمه بیضی مثل PWP1 در شکل 1-1 ، درحدود محورهای آینه ای PP1 ردیابی می شود. موقعیت های متوالی PWP1 را نصف النهار می نامند. نصف النهار از طریق گرینویچ بنام نصف النهار مبدا می گذرد. دایره توسط W بنام استوا ردیابی می شود.

 

زمین با محورهای آن PP1 در مسیر نشان داده شده با پیکان می چرخد. مسیر چرخش شرق نام دارد و خلاف جهت آن غرب است. قطب شمال در قسمت چپ و قطب جنوب در قسمت راست از نمای شرقی مشاهده گر قرار دارد.


 


 

[1] این اشکال برای کره بین المللی (1924) گرفته شده است که در فصل 3 توضیح داده شده است.

 


مقاله ترجمه شده مدل کمانشی برای طراحی ثبات ستون های فولادی با با

مدل کمانشی برای طراحی ثبات ستون های فولادی با بارهای گرانشی میانی
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2355 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مقاله ترجمه شده مدل کمانشی برای طراحی ثبات ستون های فولادی با بارهای گرانشی میانی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده مدل کمانشی برای طراحی ثبات ستون های فولادی با بارهای گرانشی میانی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

چکیده:

 

این مقاله به یک مدل کمانشی دقیق برای مشخص کردن طول موثر خمشی یک ستون فولادی تحت بارهای گرانشی میانی، برای برنامه هایی در آنالیز الاستیک مرتبه دوم دو بعدی بر اساس روند طراحی می باشد. مدل کمانشی ارائه شده محدودیت های افقی «فرضی» دارد که در آن نیروهای افقی معادلی استفاده شده است، و می تواند به آسانی در یک نرم افزار طراحی/آنالیز سازه برنامه ریزی شود. ستون های سی ام محدودیت های پایانی مختلفی داشته و با متمرکز ساختن بارهای گرانشی درون طول پشتیبانی نشده خود برای نشان دادن شایستگی مدل کمانشی ارائه شده آنالیز می شود. نشان داده شده که، در بسیاری از موارد آنالیز شده، مدل کمانشی پیشنهادی منجر به ظرفیت های ستون آزادتری در مقایسه با استفاده از فاکتور طول موثر واحد یا مدل کمانشی توصیف شده در آیین نامه طراحی سیستم قفسه بندی فولادی اروپایی می شود. ظرفیت های آزادتر به بارهای نهایی تعیین شده از طریق آنالیزهای منطقه پلاستیکی مرتبه دوم نزدیک تر می باشند.

 

کلمات کلیدی: مدل کمانشی، طراحی ستون، سیستم قفسه بندی فولادی، طول موثر، بار فرضی، طراحی ثبات

 

1- مقدمه

 

این مقاله به طراحی ثبات ستون های فولادی تحت بارهای گرانشی میانی در طول های پشتیبانی نشده خویش مربوط می شود که بر اساس آنالیز الاستیک مرتبه دوم دو بعدی می باشد که در آن ستون ها فرض شده که یک عمودی خارجی اولیه دارد. ستونها با بارهای گرانشی میانی شامل ستون های ساختمانی آسیابی و سیستم قفسه بندی فولادی عمودی، در شکل 1 و 2 به ترتیب نشان داده شده است. نمای سه بعدی از سیستم قفسه بندی فولادی بدون بار در شکل 3 نشان داده شده است. در استانداردهای طراحی دندانه دار مخزن فولاد، استفاده از فاکتورهای افقی معادل به جای مدل سازی صریح کج شدگی اولیه می باشد که به خوبی پذیرفته شده است. فاکتورهای افقی معادل به سادگی تولید بارهای گرانشی اعمال شده و کج شدگی اولیه می باشد؛ که در شکل 4 نشان داده شده است که در آیین نامه آشغالگیری پالت قابل تنظیم اروپایی به تصویب رسیده است.

 

مفهوم نیروی افقی معادل توسط روش بار فرضی قبلا در متون یافته می شد که هدف آن تسخیر کردن کج شدگی اولیه (P- Δ)، انحنای اولیه (P- δ) و تاثیر تنش پسماند بر نیروهای غشایی در حالت حد نهایی از طریق برنامه های بارهای افقی فرضی در آنالیز مرتبه دوم می باشد.

 

با این حال، نیروهای افقی معادل در استانداردهای طراحی دندانه دار مخزن مربوطه خیلی نزدیک به بارهای افقی فرضی خاصی در استانداردهای طراحی سازه های فولادی فعلی می باشد؛ که عمدتا فقط در مدل قاب کج شدگی اولیه می باشد؛ اگرچه بخش 1-2-3-3 از استاندارد دندانه دار انبار استرلیایی تلاش می کند به صورت غیر الاستیک با یک متغییر مینیمم از کج شدگی اولیه به حساب آید که در آنالیزهای الاستیک مرتبه دوم از آنالیز غیر الاستیک مرتبه دوم بیشتر می باشد.

 


   1   2   3   4      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز