سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ÏÑÈÇÑå ãÇ

سایت مقاله

,سایت مقاله,سایت مقاله های فارسی,سایت مقاله مگیران,سایت مقاله ها,سایت مقاله نورمگز,سایت مقاله سیویلیکا,سایت مقاله,سایت مقاله های انگلیسی,سایت مقاله فارسی,سایت مقاله انگلیسی,سایت مقاله های فارسی Sid,سایت مقاله های فارسی پزشکی,سایت مقاله های فارسی حسابداری,سایت مقاله های فارسی نور,سایت مقاله های فارسی رایگان,سایت مقاله های فارسی روانشناسی,سایت مقاله های فارسی برق,سایت مقاله های فارسی علوم انسانی,سایت مقاله های فارسی شیمی,سایت مقالات مگیران,سایت مقالات علمی مگیران,دانلود مقاله از سایت مگیران,سایت مقاله های علمی,سایت مقاله های Isi,سایت مقاله های پزشکی,سایت مقاله های دانشجویی,سایت مقاله های روانشناسی,سایت مقاله های علمی پژوهشی,سایت مقالات نورمگز,سایت مقالات علمی نورمگز,سایت مقالات حقوقی نورمگز,دانلود مقاله از سایت نورمگز,سایت دانلود مقاله سیویلیکا,سایت مقالات فارسی سیویلیکا,دانلود مقاله از سایت سیویلیکا,سایت مقاله های فارسی,سایت مقاله فارسی,سایت مقاله های خارجی,سایت مقاله روانشناسی,سایت مقاله های روانشناسی,سایت مقاله Sid,سایت مقاله های انگلیسی حسابداری,سایت مقاله های انگلیسی پزشکی,سایت مقاله های انگلیسی کامپیوتر,سایت مقاله های انگلیسی مدیریت,سایت مقاله های انگلیسی روانشناسی,سایت مقاله های انگلیسی رایگان,سایت های مقالات انگلیسی,سایت مقاله های علمی انگلیسی,معرفی سایت مقاله های انگلیسی,سایت مقاله فارسی رایگان,سایت مقالات فارسی پلیمر,سایت مقالات فارسی,سایت مقالات فارسی پزشکی,سایت مقالات فارسی رایگان,سایت مقالات فارسی کشاورزی,سایت مقالات فارسی مدیریت,سایت مقالات فارسی معتبر,سایت مقاله انگلیسی روانشناسی,سایت مقاله انگلیسی مدیریت,سایت مقاله انگلیسی روانشناسی رشد,سایت مقاله انگلیسی عمران,سایت مقاله انگلیسی حسابداری,سایت مقاله انگلیسی تربیت بدنی,سایت مقاله انگلیسی با ترجمه,سایت مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی,سایت مقالات انگلیسی

ÌÓÊÌæ

ÔȘå åÇí ÇÌÊãÇÚí

مقاله ترجمه شده احتمال فازی در مطالعات قابلیت اطمینان ارزیابی ای

احتمال فازی در مطالعات قابلیت اطمینان ارزیابی ایمنی احتمالی نیروگاه هسته ای
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 974 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مقاله ترجمه شده احتمال فازی در مطالعات قابلیت اطمینان ارزیابی ایمنی احتمالی نیروگاه هسته ای قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده احتمال فازی در مطالعات قابلیت اطمینان ارزیابی ایمنی احتمالی نیروگاه هسته ای قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

چکیده

 

تحلیل درخت خطا (FTA) یک مدل گرافیکی می باشد که به طور گسترده ای به عنوان یک ابزار قیاسی برای نیروگاه هسته ای (NPP) ارزیابی ایمنی احتمالی (PSA) استفاده می شود. در یک نوع متعارف فرض شده که رویداد های اساسی درختان خطا همیشه احتمال شکست دقیق یا نرخ شکست دارند. با این حال؛ در برنامه های دنیای واقعی، این فرض هنوز هم قابل بحث می باشد. برای مثال، یک مورد وجود دارد که یک تصادف بسیار خطرناک هرگز اتفاق نمی افتد یا به ندرت اتفاق می افتد. بنابراین، داده های شکست خورده معقول در دسترس نیست یا انجام آن برای برآورد آمار ویژگی های قابلیت اطمینان اجزایشان کافی نیست. برای مقابله با این مسئله، روش های احتمال فازی ارائه و اجرا شده است. با این حال، این روش های موجود هنوز محدودیت هایی دارد؛ از جمله عدم نمایش گیت فازی و ناتوانی احتمال تولید از 1.0E-3. بنابراین، یک بررسی در پیاده سازی فعلی از احتمال فازی در NPP PSA مورد نیاز است. این مطالعه به دو نوع از روش های احتمال فازی طبقه بندی شده است؛ مانند احتمال فازی بر اساس FTA و احتمال فازی ترکیبی FTA. این مطالعه همچنین تایید می کند که احتمال فازی بر اساس FTA باید زمانی که عدم قطعیت تمرکز اصلی FTA می باشد؛ استفاده می گردد. در همین حال، احتمال فازی ترکیبی FTA باید زمانی که قابلیت اطمینان رویدادهای اساسی درخت های خطا می تواند توسط مقادیر کمی نسبت به مقادیر عددی بیان شود؛ استفاده گردد.

 

کلمات کلیدی: احتمال فازی، مطالعات قابلیت اطمینان، آنالیز درخت خطا، نیروگاه هسته ای، ارزیابی ایمنی احتمال

 

مقدمه

 

تحلیل درخت خطا (FTP) به طور گسترده ای به عنوان ابزار قیاسی برای ارزیابی ایمنی احتمالی (PSA) برای عملکرد سیستم های امنیتی نیروگاه های هسته ای (NPPs) در رابطه با حوادث ابتدایی بالقوه ی که می تواند سبب شکست اجزای تصادفی، خطاهای انسانی، خطرات داخلی و خارجی شود؛ ارزیابی گردد. این می تواند یک رویکرد جامع و روش ساخت یافته برای شناسایی و درک آسیب پذیری کلیدی با توسعه حالت های حادثه ارائه کند. از آنجا که طراحان، ابزار و پرسنل نظارتی نتایج خود را برای بررسی طراحی NPP استفاده خواهد کرد، پیشنهاد تغییرات ممکن برای طراحی و مجوز استفاده از کارخانه صادر شده است؛ از این رو نیاز به اعمال داده های قابل اطمینان که مخصوص کارخانه است؛ در حال ارزیابی می باشد. این اطلاعات می تواند در عامل و نگهدارنده مربوطه قرار گیرد. مهم است به یاد داشته باشیم که اطلاعات بیشتر مربوط به اجزای واقعی کارخانه در حال ارزیابی نتایج PSA مفید تر و واقعی تر خواهد داشت. در جایی که شاخص نتایج که تغییر می کند می تواند برای طراحی یا بهره برداری کارخانه برای کاهش ریسک استفاده گردد؛ تغییرات باید در جایی که منطق آن دست یافتنی است؛ گنجانده شود.

 

در FTA معمول و متداول، همیشه فرض می شود که رویداد های اساسی که توزیع احتمالی دقیق دارند در طول عمر خود شکست می خورد. با این حال، در برنامه های دنیای واقعی مانند NPPs، این فرض هنوز هم قابل بحث است. زمانی که حادثه ای هرگز اتفاق نمی افتد یا به ندرت اتفاق می افتد؛ داده های شکست خورده معقول برای برآورد احتمالی ویژگی های قابلیت اطمینان اجزای سیستم ایمنی وجود خواهد داشت. در نتیجه؛ در انجام FTP، تحلیل گران ایمنی از داده های عمومی استفاده می کنند که ممکن است از سایر شاخص های صنایع هسته ای و شاخص عای صنایع غیر هسته ای گرفته شود. با این حال، از آنجایی که داده های استفاده شده در یک کارخانه تحت بررسی جامع نمی باشد؛ داده های عمومی ویژگی هایی مثل شک و عدم دقت را به نتایج تجزیه و تحلیل اضافه خواهند کرد. با این حال، نتایج عملکرد واقعی سیستم های امنیتی NPP در حال ارزیابی را نشان نخواهند داد.

 

تئوری مجموعه فازی در ابتدا به عنوان یک ابزار مفید برای تکمیل نظریه قابلیت اطمینان معمول در سال 1989 معرفی شد. از آن زمان، تعدادی از محققان به توسعه ی تکنیک هایی شامل نظریه مجموعه فازی برای ارزیابی اعتبار سیستم وسوسه شدند. در این میان، مفهوم احتمال فازی که توسط توابع عضویت اعداد فازی نشان داده شده، برای مطالعه قابلیت اطمینان سیستم های ایمنی NPPs استفاده شده است. با این حال، پیاده سازی فعلی هنوز هم محدودیت هایی دارد؛ از جمله در غیر قابل دسترس بودن مربوط به گیت فازی برای گیت OR انحصاری و AND اولویت که ممکن است شامل یک آنالیز درخت خطای پیچیده یا ناتوانی تولید احتمالات باشد که بزرگتر از 1.0E-3 است. بنابراین، یک بررسی در پیاده سازی فعلی از احتمال فازی برای ویژگی های مربوط به اجزای سیسنم های ایمنی NPP مورد نیاز است. مقاله حاضر بررسی را در نظر گرفته و پیاده سازی جاری احتمالات فازی در NPP PSA را مورد بحث قرار داده است. بقیه مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است:

 


مقاله ترجمه شده عملکرد میراگر جرمی تنظیم شده برخلاف فروپاشی سازه

مقاله ترجمه شده عملکرد میراگر جرمی تنظیم شده برخلاف فروپاشی سازه ای با توجه به نزدیکی گسل زمین لرزه ها قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 11292 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله ترجمه شده عملکرد میراگر جرمی تنظیم شده برخلاف فروپاشی سازه ای با توجه به نزدیکی گسل زمین لرزه ها قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله ان

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده عملکرد میراگر جرمی تنظیم شده برخلاف فروپاشی سازه ای با توجه به نزدیکی گسل زمین لرزه ها قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

 

چکیده

 

میراگرهای جرمی تنظیم شده (TMD) دستگاه هایی با توانمندی کاهش ارتعاش ساختاری بوسیله ی انتقال انرژی از ساختار محافظت شده به دستگاه کنترل هستند. این استراتژی کنترل ارتعاش اخیراً در ساختارهای شهری نسبتاً بکار برده میشد و برخلاف باد و زمین لرزه های گسل های دور بطور موثر ثابت شده بود. در این مقاله ، تاثیر سوابق زمین لرزه ای نزدیک به گسل در سازه های با TMD مطالعه شده است. این نوع سوابق زمین لرزه ای مدت قابل توجه کوتاهی با پالس های چدید با دامنه بلند و فرکانس پایین دارند. این ویژگی ها یک سوال در مورد عملکرد TMD برخلاف این نوع زمین لرزه بوجود می آورد چرا که دستگاه دارای یک زمان بسیار محدود جهت انتقال انرژی از سازه اصلی است.

 

در این مقاله ، کارایی TMD در جلوگیری از فروپاشی یک سازه برحسب یک سری از سوابق نزدیک به گسل انالیز شده است. ساختار بکار برده شده دارای یک چارچوب فولادی چهار طبقه ای بر TMD ها با مقادیر مختلف جرم ادغام شده اند. از یک سری انالیزهای دینامیکی غیرخطی ، که مقیاس سوابق زمین لرزه ای تغییر یافته است ، دامنه مینیمم از هر رکورد که فروپاشی سازه ای تولید می کند پیدا شده است. با مقایسه ی نتایج سازه با و یا بدون افزودن دستگاه کنترل ، نتیجه گیری ها درمورد عملکرد و سازگاری آن در جلوگیری از فروپاشی ایجاد شده است.

 

  1. 1. مقدمه

 

استفاده از میراگرهای جرمی تنظیم شده (TMD) یکی از استراتژی های بکار برده شده در کنترل ارتعاش برای سازهای شهری است. این دستگاه ها ، در نسخه ساده شان با یک جرم متصل شده به سازه اصلی بوسیله ی یک فنر ساخته شده هستند. با توجه به جابجایی نسبی بین جرم TMD و سازه اصلی ، یک انتقال از انرژی به سمت دستگاه ایجاد می شود. این انتقال انرژی ماکسیمم است زمانی که نوسان فرکانس از رویکردهای TMD فرکانس وضعیت در سازه و تحریک محتوای فرکانس اصلی کنترل می شود.

 

دستگاه اورجینال توسط Frahm [1] پیشنهاد شده بود و آن در کاهش ارتعاشات به دلیل بارهای هارمونیک با یک فرکانس خیلی نزدیک به فرکانس رزونانس سازه محافظت شده مفید است. با این وجود ، کارایی آن در کنترل ارتعاشات کاهش یافت زمانی که سایر انواع بارها بر سازه عمل کردند. افزودن یک میراگر چسبناک موازی با فنر TMD در ابتدا توسط Den Hartog مطالعه شده بود. این همکاری به دستگاه اجازه می دهد ، پاسخ سازه ای برخلاف اعمال بر محتوای فرکانس بالاتر را کنترل کند ، تنومندی آن برخلاف قابلیت تنظیم بار را افزایش دهد. جهت افزایش پهنای فرکانس در دستگاه موثر است ، تناوب های مختلف برای تنظیم کلاسیک پیشنهاد شده است و با استفاده از TMD مضاعف هر دو بصورت موازی و سری مطالعه شده است.

 

رفتار دستگاه بوسیله اندازه جرم تعریف شده است ، فرکانس تنظیم شده و میرایی استفاده شده است. تعیین مقادیر بهینه از این پارامترها بر طبق اهداف مختلف ( کاهش ماکسیمم جابجایی ، رانش طبقه ، برش پایه و غیره) و برای انواع مختلف برانگیختگی ( هارمونیک ، نویز سفید و غیره ) توسط نویسندگان متعددی مطالعه شده است.

 

عامل دیگری که بر عملکرد TMD موثر است ، ارتعاش خواص دینامیکی هر دو سازه اصلی و دستگاه با توجه به آن مقادیر تعیین شده در مرحله طراحی است. این تاثیر به عنوان تنظیم مجدد شناخته شده است و می تواند در سازه هایی مشاهده شود که وارد دامنه ی غیر ارتجاعی می شوند یا از هر آسیب با کاهش برایند از فرکانس بنیادی آن رنج می برند. تاثیر تنظیم مجدد بر عملکرد TMD توسط Rana و Soong [12] مطالعه شده بود. نویسندگان متعدد دیگری مطالعاتی بر بهینه سازی پارامترهای TMD به منظور کاهش حساسیت به ارتعاش خواص سازه ای انجام داده اند.

 

کارایی TMD برخلاف اعمال زمین لرزه توسط بسیاری از نویسندگان مطالعه شده است [15-18] و بطور مستقل بر محتوای فرکانس ( هر دو پهنا و تاثر بر وضعیت های ارتعاش بالاتر ) ، مدت عمل و رفتار غیرخطی سازه نشان داده شده است. همچنین مطالعات خاص بر بهینه سازی پارامترها در رابطه با عمل زمین لرزه انجام شده است.

 

بطور خاص ، سوابق زمین لرزه ای نزدیک به گسل دارای مدت کوتاه قابل توجه با پالس های اندگ از دامنه بالا و فرکانس پایین هستند. این ویژگی تکانشی یک سوال در مورد عملکرد TMD پدید می آورد که دارای زمان محدود برای انتقال انرژی از سازه اصلی است. یک تجزیه و تحلیل از کارایی TMD بصورت درجه های واحد و دوگانه از سازه های آزاد با توجه به زمین لرزه های نزدیک به گسل توسط Matta انجام شده بود. نتایج از این مطالعه نشان می دهد که TMD قابلیت کاهش حدود 25 درصد از حداکثر جابجایی دارد زمانی که فرکانس بنیادی از سازه نزدیک به فرکانس دائمی از برانگیختگی با یک نرخ جرمی 10 درصد در TMD می باشد. در کار قبلی توسط همان نویسنده ، مقادیر بهینه از پارامترهای TMD به منظور کاهش پاسخ سازه برخلاف بارهای شبه پالس دیده شد. نتایج از این مطالعه نشان داد که هر دو فرکانس در دستگاه تنظیم شده و مقدار میرایی تنظیم شده ی آن باید بطور قابل توجهی پایین تر از مقادیر بهینه برای بارهای هارمونیکی باشند. با این وجود ، این مقالات محدودیت هایی داشتند که فرضیات خطی فیزیکی را در نظر می گیرند زیرا آنها بطور کلی با زمین لرزه های مهم در رابطه با ایمنی سازه ای کامل نشده اند.

 


مقاله ترجمه شده تاثیر پیش بارگذاری بر روی مقاومت سیکلیک روانگرای

مقاله ترجمه شده تاثیر پیش بارگذاری بر روی مقاومت سیکلیک روانگرایی مخلوط ماسه و لای قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 2134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مقاله ترجمه شده تاثیر پیش بارگذاری بر روی مقاومت سیکلیک روانگرایی مخلوط ماسه و لای قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده تاثیر پیش بارگذاری بر روی مقاومت سیکلیک روانگرایی مخلوط ماسه و لای قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

چکیده

 

در این مقاله، تاثیر پیش بار گذاری بر روی مقاومت سیکلیک روانگرایی ماسه ی سیلتی را در شرایط میدان آزاد بررسی می کنیم. این تاثیر اولاًبه وسیله ی آزمون برشی سیکلیک در جایی که تنش برشی سیکلیک در متوسط مقدار صفر نوسان می کند؛ بررسی می شود. نمونه ها با تغییر مقدار ریزدانه ای و در نسبت پیش تنش متغیر، تراکم و تنش عمودی مورد آزمون قرار می گیرند. نتایج آزمایش نشان می دهد افزایش قابل ملاحظه ای در مقاومت چرخشی روانگرایی با نسبت پیش تنش وجود دارد. تاثیر بر روی آزمایشی با مقاومت چرخشی روانگرایی کمتر بدون پیش تنش برجسته تر است. با استفاده از مفاهیم مکانیک خاک حالت بحرانی؛ فاکتورهای شبیه سازی تاثیر پیش بارگذاری بر روی مقاومت سیکلیک روانگرایی شناسایی شده و بر اساس نتایج به دست آمده از آزمایشگاه یک نتیجه تجربی با پیش بینی افزایش در مقاومت سیکلیک روانگرایی ناشی از پیش تنش پیشنهاد می شود. این تئوری به وسیله ی شبیه سازی عددی از تست های آزمایشگاهی مربوطه با استفاده از یک مدل چند مکانیسمه elastoplastic مورد تایید قرار میگیرد. به علاوه، بر اساس اظهارات بیان شده؛ یک روش پیش بینی افزایش در مقاومت سیکلیک روانگرایی به عنوان نتیجه ای از پیش بارگذاری در زمین در شرایط میدان آزاد پیشنهاد شده است. این روش به وسیله ی مقایسه با اندازه گیری های میدانی در حساسیت روانگرایی خاک ها قبل و بعد از برنامه های میدانی از پیش بارگذاری اعتبار سنجی می شود. و در آخر و نه به صورت حداقل؛افزایش در مقاومت سیکلیک روانگرایی که روش پیشنهادی را برای پروفیل خاک معمولی و پیش بار گذاری خاکریزی پیش بینی کرده و مورد بحث قرار میدهد.

 

کلمات کلیدی: پیش بارگذاری روانگرایی، تست های آزمایشگاهی برشی سیکلیک، شن و ماسه، شن و ماسه سیلتی، لای، تجزیه و تحلیل عددی، حالت بحرانی

 


مقاله ترجمه شده ارزیابی پایداری آبزی پروری توسط LCA قابل ویرایش

مقاله ترجمه شده ارزیابی پایداری آبزی پروری توسط قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی LCA
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 236 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاله ترجمه شده ارزیابی پایداری آبزی پروری توسط  LCA قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده ارزیابی پایداری آبزی پروری توسط LCA قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

 

دوازده مطالعات LCA مبتنی بر آبزی پروری در 5 سال گذشته از مجلات و یا شرح در مذاکرات کنفرانس­ها یافت شد(الحاق در 1 اوت 2011). برای مقایسه نتایج LCA از میان مطالعات انتخاب شده، واحد عملکردی یکسانی بر اساس تولید انبوه برای هر سناریو محاسبه شد. با توجه به تمام مطالعات صورت گرفته، تاثیر دسته استفاده شده معمول (هنریکسون و همکاران 2012) در جدول 1 با جزئیات دقیق ارائه شده است. در میان آنها، گرم شدن جهانی کره زمین، انباشت آب و اسیدی شدن و استفاده انرژی با بالاترین فرکانس به کار گرفته شده است. تنها گرم شدن جهانی و استهلاک ازن در مقیاس جهانی تاثیر دارد. تاثیر مجموعه­های دیگر به طور منطقه­ای در مقیاس 100-1000 کیلومتر یا به صورت محلی به مجاورت بلاواسطه می­باشد (ترانه 2004). با این حال، LCA هنوز برای ارزیابی اثرات زیست محیطی محلی مانند از دست رفتن تنوع زیستی، از دست دادن زیستگاه، و استفاده از زمین متغییر و اثرات اجتماعی-اقتصادی مانند رفاه اجتماعی در حال توسعه است (کائو و همکاران 2011).

 

روش­های ارزیابی اثرات متعددی مانند 2000 CML، نشان­دهنده سازگاری با محیط زیست 99 و IMPACT 2002 +(Pre` 2008) توسعه یافته­اند. هر روش تمرکز مختلفی دارد و تاثیر دسته خود آن منجر به نتایج متفاوت شده است. هیچ روش واحدی وجود ندارد که به طورجامع تمام مسائل زیست محیطی تولید غذاهای دریایی را پوشش دهد. تفاوت در مرزهای سیستم، واحدهای عملیاتی و روش­های ارزیابی اثرات مقایسه سیستم­های تولید مختلف بسیار مشکل را قبول می­کند. (کائو و همکاران 2011).

 

جدول 1: تاثیر دسته استفاده شده معمول در LCA آبزی پروری

 

با وجود این، مطالعات مقایسه­ای(یا تطبیقی) بر روی سیستم­ها و یا محصولات مختلف هنوز هم می­تواند برای تکنولوژی فنون تولید و یا مصرف پایدار آموزنده باشد. چنین مطالعات تطبیقی ??یکسان با اصطلاح "مقایسه اظهارنامه" واضح برای عموم می­باشد. اگر چه هر دوی آنها نیاز به واحد عملیاتی یکسان و ملاحظات روش شناختی معادل دارند، مقایسه اظهارات دقیق­تر بوده و نیاز به بررسی انتقادی خارجی است (1997 ISO).

 

سیستم های فشرده، نیمه فشرده و گسترده

 

آبزی پروری به طور عمده توسط تراکم، مدیریت تغذیه و سرمایه گذاری طبقه بندی می­شود. روند رو به رشد محصولات زراعی آبی در واحد سطح در سال­های اخیر وجود دارد. سیستم­های گسترده به تدریج توسط سیستم­های نیمه متراکم و فشرده با واحد تولید بالاتر جایگزین شده است. آبزی پروری بیشتر در هر دو سیستم نیمه متراکم و فشرده کشورهای در حال توسعه رخ داده است، در حالی که در کشورهای توسعه یافته، پرقوت باقی مانده است (دیانا 2009). آبزی پروری نیمه متمرکز راه اصلاح مشکلات زیست محیطی مرتبط با سیستم­های کشاورزی فشرده. را در نظر گرفته است. اما آیا آیزی پروی نیمه متمرکز در سطح پایین­تری از شدت با استفاده از سیستم­های واقعا طبیعی در کاهش قابل توجهی از اثرات زیست محیطی، به خصوص با در نظر گرفتن بهره وری پایین محاسباتی نتیجه شده است؟ اگر بله، بایستی آبزی پروری نیمه فشرده برای حفظ تنوع زیستی و محیط زیست ترویج یابد. داده­های منتشر شده خیلی محدودی در مقایسه گسترده­ای از سیستم­های نیمه فشرده و فشرده وجود دارد.

 


مقاله ترجمه شده تاثیرات حرکات زمین زلزله بر روانگرایی خاک قابل و

تاثیرات حرکات زمین زلزله بر روانگرایی خاک
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 4148 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مقاله ترجمه شده تاثیرات حرکات زمین زلزله بر روانگرایی خاک قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده تاثیرات حرکات زمین زلزله بر روانگرایی خاک قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

چکیده

 

در طول زلزله‌ی نزدیک ساحل اقیانوس آرام در Tohoku در 2011، که بزرگترین زلزله در تاریخ ژاپن بود، پدیده روانگرایی خاک روی سطح وسیعی در امتداد سواحل اقیانوس آرام در Tohoku و Kanto از جمله ناحیه‌ی خلیج توکیو مشاهده شد. تاثیر روانگرایی خاک روی زمین های مسکونی و خانه ها و نیز زیر ساختهایی مانند جاده ها، رودخانه ها، بندرها و سیستم های تامین آب و فاضلاب بسیار شدید بود. از آنجا که زلزله‌ی Tohoku در سال 2011 در منطقه‌ی شکست بسیار بزرگی به مساحت 500km*200km رخ داد، مدت زمان لرزه های شدید در مقایسه با آنچه در داده ها برای زلزله های پیشین ثبت شده بود، بسیار زیادتر بود. مشخص کردن تاثیر ویژگی های حرکت زمین بر مکانیزم روانگرایی خاک یکی از مطالعات ضروری است که باید انجام شود و باید به اقدامات اصلاحی موثر برای ساختارهای آسیب دیده دست یافت. این مقاله داده های مشاهده‌ی حرکت شدید که روی زمین های روان شده و روان نشده به دست آمده است را بررسی میکند و عمدتا به بحث در مورد ساز و کار روانگرایی خاک بر اساس این داده ها می پردازد. تاثیر مدت زمان و تعداد بارهای چرخشی روی پیشروی پدیده روانگرایی خاک نیز با آنچه در داده های قبلی حرکت شدید به دست آمده، مقایسه می شود.

 

1. مقدمه

 

زمین لرزه Tohoku سال 2011، با بزرگی گشتاور Mw=0.9 در ساعت 14:46 دقیقه روز 11 مارچ 2011 رخ داد. آسیب مخرب توسط لرزش زلزله و تسونامی متاثر از آن در امتداد ساحل Tohokuو Kanto و Japan بوجود آمد. به طور خاص، سونامی عظیم که حدود 30 دقیقه پس از لرزه‌ی اصلی رخ داد، به نواحی ساحلی of Aomori, Iwate, Miyagi, Fukushima, Ibaraki و Chiba Prefectures آسیب زد. در مجموع 19272 نفر در ار این زلزله‌ی مصیبت بار، کشته یا ناپدید شدند. به دلیل وسعت منطقه شکست ، پس لرزه های بیشماری پشت سر هم رخ داد: 840 پس لرزه با بزرگی Mj=4.0 یا بیشتر در طول 60 روز پس از لرزه‌ی اصلی مشاهده شد. بزرگترین پس لرزه Mj=7.8 بود که 29 دقیقه پس از لرزه ی اصلی در ساحل Ibaraki Prefecture رخ داد. همچنین این پس لرزه ها به شدت بر پیشروی آسیب و تاخیر در کار مرمت و بازسازی تاثیر گذاشتند.

 

از سال 1997، وزارت زمین، زیر ساخت، حمل و نقل و توریسم (که در اینجا مختصرا به شکل MLIT نشان داده می شود) بر شبکه Seismograph Network نظارت داشته است که متشکل از بیش از 700 ایستگاه دارای شتاب سنج هستند که روی سطح زمین نصب شده اند (موسسه ملی مدیریت زمین و زیرساخت که از این لحظه به شکل NILIM آنرا نشان می دهیم). ایستگاهها در فواصل 20-40km در انتداد رودخانه ها و بزرگراه های ملی تحت مدیریت MLIT برپا شده بودند. هنگامی که زلزله ای با یک شدت معین یا بیشتر از آن رخ می دهد، داده های مشاهده شده (توسط PGA، شدت های طیف و شدت های لرزه ای ابزاری JMA) فوراً به دفتر NILIM در Tsukuba ارسال می شوند و داده ها توسط وب سایت NILIM در اختیارعموم قرار می گیرد. در طول زلزله Tohoku در 2011، داده ی حرکت شدید در حدود 400 ایستگاه MLIT به دست آمد.

 


مقاله ترجمه شده داده کاوی با روش های مختلف بهینه سازی قابل ویرای

مقاله ترجمه شده داده کاوی با روش های مختلف بهینه سازی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2155 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله ترجمه شده داده کاوی با روش های مختلف بهینه سازی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده داده کاوی با روش های مختلف بهینه سازی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

چکیده

 

ترافیک (عبور و مرور) جاده‏ای به عنوان منبع اصلی سر و صدای محیط‏های شهری شناخته شده و به اثبات رسیده است که این سر و صدا به طور قابل توجهی بر سلامت جسمی و روانی انسان و بهره وری نیروی کار تأثیر می گذارد. پس، بسیار مهم است برای کنترل سطح صوتی این سر و صدا در محیطهای شهری به توسع? روشهای مدلسازی سر و صدای ترافیک جاده‏ای بپردازیم.همانطور که در ادبیات موضوع مشاهده می شود، روشهایی که با این موضوع سر و کار دارند عموماً بر اساس تحلیل رگرسیون پایه گذاری شده‏اند و دیگر رویکردها کمتر به‏کار برده شده‏اند. در این مقاله روشی جدید ارائه شده که بر اساس بهینه‏سازی استوار است. در شبیه سازی این کار از چهار تکنیک استفاده شده است؛ الگوریتم ژنتیک، الگوریتم هوکی و جیوز، بازپخت و تبرید شبیه سازی شده و بهینه سازی اجتماعات. دو سناریوی متفاوت در این مقاله ارائه شده است. در سناریوی اولِ روشهای بهینه سازی، برای پیدا کردن مناسبترین پارامترها از کل مجموعه داده‏های اندازه گیری شده استفاده می شود، در حالی که در سناریوی دوم، فقط بابعضی از داده‏های اندازه گیریپارامترهای بهینه شده پیدا شدند در حالی که از مابقی داده ها برای ارزیابی قابلیت های پیش بینی مدل استفاده شد. برازش مدل با استفاده از ضریب تعیین و دیگر پارامترهای آماری ارزیابی شد و نتایج در هر دو سناریو نتایج نشان دهند? توافق بالای بین داده‏های اندازه‎گیری شده و ارزشهای محاسبه شده هستند. همچنین، این مدل را با مدلهای آماری کلاسیک هم مقایسه کردیم و قابلیتهای برتر مدل پیشنهادی ما نشان داده شد. شبیه‏سازی نیز با استفاده از بسته ای از نرم افزارهای موثق و کاربر پسند انجام شد.

 

 

 

کلمات کلیدی:سروصدای ترافیک، هوش مصنوعی، الگوریتم ژنتیک، هوکی و جیوز، بازپخت و تبرید شبیه سازی شده، بهینه سازی اجتماع ذرات، نرم افزار

 

 

 


دانلود مقاله ترجمه شده برنامه آزمایشی تفکیکی (سانتریفیوژ)قابل وی

برنامه آزمایشی تفکیکی (سانتریفیوژ)
دسته بندی عمومی
فرمت فایل doc
حجم فایل 16438 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
دانلود مقاله ترجمه شده برنامه آزمایشی تفکیکی (سانتریفیوژ)قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

دانلود مقاله ترجمه شده برنامه آزمایشی تفکیکی (سانتریفیوژ)قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

مدل ترکیبات و نتایج تست کامل نشان داده شد و واحد های مقیاس نمونه آزمایشی مورد بحث قرار گرفته، مگر اینکه طور دیگری نشان داده شده باشد. تمام تست های شبیه سازی شده، از نمونه آزمایشی از ته نشینات خاکی که از عمق 8.5 متر و خاکریزی به ارتفاع 1.2 متر بوده است. از شن های تویورا (toyoura) و سیلیکا (silica) نمره 8 در آزمایشات فونداسیون استفاده شده بود (جدول شماره 1). این قابل ملاحظه است که شن های تیورا که به عنوان شن مرغوب معرفی و اشاره شده است، در یک چگالی نسبی 50 درصد ته نشین شده بود. شن های سلیکا نمره 8 که به عنوان شن های گلی معرفی شده است در چگالی نسبی بین 50-55 درصد ته نشین شده بود و در درست کردن لایه نشت ناپذیر نسبی در مشخصه های خاکی لایه بندی شده استفاده شده بود. خاک رس dl که متشکل از 90 درصد سیلت و 10 درصد خاک رس است با 22 درصد روغن سیلیکون برای ساخت خاکریز ترکیب شده است و شیب 1:2 و وزن 16 kN/m3را داراست. اشکال مدل در شکل شماره 1 و جدول شماره 2 نشان داده شده است: مدل NHG1و مدل NHG2 فونداسیون های ناهمگن را شبیه سازی میکند که متشکل از لایه های شنی مرغوب با دو لایه شنی سیلتی متوقف شده با ضخامت 1 متر است. مدل UG فونداسیون شنی یکنواخت همگن را شبیه سازی میکند که متشکل از تنها، شن تویوراست. مدل CG ته نشینات خاکی ناهمگن را با لایه های شنی سیلتی پیوسته، شبیه سازی میکند. یک تست اضافی، مدل NGH1-ms می باشد که متشکل از فونداسیون های ناهمگن مشابه با مدل NHG1است که تنها فرق آن به کارگیری زلزله اصلی روی این مدل می باشد.

یک محفظه نازک قابل انعطاف با اندازه داخلی به ترتیب طول عرض و ارتفاع 500*200*450 میلیمتر در ساختن مدل استفاده شده بود. جعبه از آلومنیوم با عیار 20 درصد و با حلقه های مستطیلی شکل ساخته شده بود که به محفظه اجازه می دهد تا با خاک حرکت کند و با ایجاد یک مرز انعطاف پذیر از توزیع یکنواخت تغییر شکل های برش دینامیکی در میان خاک، اطمینان حاصل کرد. فونداسیون توسط air pluviation در عمق 210 میلیمتری در مقیاس نقشه آماده شده بود.

 


مقاله ترجمه شده پاسخ دینامیکی مواد متخلخل سیال اشباع شده با استف

پاسخ دینامیکی مواد متخلخل سیال اشباع شده با استفاده از لرزه ناشی از روانگرایی خاک
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 6172 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مقاله ترجمه شده پاسخ دینامیکی مواد متخلخل سیال اشباع شده با استفاده از لرزه ناشی از روانگرایی خاک

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقاله ترجمه شده پاسخ دینامیکی مواد متخلخل سیال اشباع شده با استفاده از لرزه ناشی از روانگرایی خاک قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

چکیده

 

شبیه سازی عددی از پدیده میعان سازی در مواد متخلخل سیال-اشباع شده درون یک چارچوب مکانیکی-پیوستار ، هدف این توزیع است. این توسط رفتار نظریه محیط تخلخل (TPM) با استحکام ترمودینامیک قوانین ترکیب کننده الاستو-ویسکوپلاستیک بدست آمده است. بعلاوه ، روش عنصر محدود (FEM) در کنار سطرح های توقف زمانی یکپارچه است که برای درمان عددی بکار برده می شود و از مشکل چند میدان جفت شده ظاهر می شود. درون یک ایزوترمال و چارچوب خطی هندسی ، بیشتر بر مواد بیفازیک کاملا اشباع شده با فازهای مخلوط نشدنی و تراکم ناپذیر تمرکز می کند. بنابراین ، با کلاس مسائل جفت شده حجمی شامل یک جفت گیری قوی بالقوه از خاک و معادلات تعادل لحظه ای سیال و محدودیت تراکم ناپذیری جبری بررسی شده است. با اعمال مدل مواد پیشنهاد شده ، دو رویداد مربوط به میعان در دینامیک محیط تخلخل بنام جریان میعان و حرکت دوره ای نشان داده شده است و مشکل برهم کنش ساختار-خاک لرزه ای آشکار در دو رفتاری که در بالا ذکر شد را در خاک های اشباع شده معرفی می کند.

 

کلمات کلیدی: دینامیک محیط تخلخل ، مسائل زوج ، میعان جریان ، حرکت دوره ای ، الاستو-ویسکوپلاستیک ، TPM ، FEM

 

 

1. مقدمه

تمایل مواد متخلخل اشباع شده به میعات تخت تاثیر بارگذاری دینامیکی یکی از زمینه های مهم بخصوص در ژئومکانیک ، مهندسی ساحلی و لرزه شناسی است. به عنوان مثال ، اثرات مضر بر میعان ارتعاشی القاء شده در حوزه های ساحلی و نزدیک بستر دریا یا موج القاء شده میعان خاک تحت و پیرامون ساختارهای معدنی است. برای توصیف تئوریکی پدیده فیزیکی مختلف در مواد متخلخل ، استفاده از مکانیک های پیوسته مولتی فاز ، یک شیوه استاندارد وجود دارد. در این خصوص ، زمانی که محیط متخلخل تک فازی مثل خاک های اشباع شده-آب در نظر گرفته می شود ، نظریه محیط متخلخل (TPM) اثبات شده است تا یک چارچوب مدل سازی ماکروسکوپی پرکار و جامع تامین کند. از اینرو ، مواد اشباع شده – سیال به عنوان مصالح ریز دانه های چند فازی درمان شده اند که جزء سازنده های خاک و سیال است که معمولاً ماکروتوپولوژی ناشناخته شده مستقل هستند که در وضعیت بی ترتیبی ایده آل بیش از یک حجم عناصر نماینده (REW) فرض می شود. اعمال یک فرایند هم جنس شدگی به محصولات REV با یک مدل پیوستار متوسط با ریزدانه های همپوشی ، آمار توزیع شده و برهم کنش خاک-سیال آغشته شده است. این راهی از رفتار مواد متخلخل چند فازی است که می تواند از نظریه ی مخلوط (TM) ، cf. Bowen یا Truesdell و Toupin دنبال شود که TM پس از مفهوم کسرهای حجمی به اطلاعات ترکیب شده اضافی درمورد ترکیب محلی پیوستار هموژنیزه توسعه یافته بود ( cf. Goodman و Cowin ، که به TPM اساسی است. این رویکرد توسط Drumheller بکار برده شده است که یک خاک متخلخل خلاء را توصیف می کند.

 


مقاله ترجمه شده مقایسه سدهای خاکی و سدهای وزنی بتنی با استفاده ا

مقاله ترجمه شده مقایسه ی سدهای خاکی و سدهای وزنی بتنی با استفاده از ارزیابی دوره عمر هیبریدی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 3762 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مقاله ترجمه شده مقایسه سدهای خاکی و سدهای وزنی بتنی با استفاده از ارزیابی دوره عمر هیبریدی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

 

مقاله ترجمه شده مقایسه ی سدهای خاکی و سدهای وزنی بتنی با استفاده از ارزیابی دوره عمر هیبریدی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

چکیده

 

دو نوع طرح مختلف از هیدروپاور ( قوه محرکه مولد برق ) از روش های ساخت مختلف استفاده می کند و دارای کربن مختلف هستند. با این وجود ، تفاوت ها در جاپای کربن در در جاپای کربن بین طرح مختلف بیشتر نادیده گرفته شده است هنگامی که تاثیر محیطی برای تصمیم گیری مقایسه می شود. بنابراین ، هدف این مقاله ، مطالعه و مقایسه ی جاپاهای کربنی از دو نوع طرح هیدروپاور Nuozhadu با مقیاس مشابه است: سد خاکی هسته زمین (ECRD) و یک سد وزنی بتنی (CGD). روش ارزیابی طول عمر هیبریدی (LCA) ، تمامیت ورودی-خروجی اقتصادی LCA (EIO-LCA) و مبتنی بر فرایند LCA (PA-LCA) ترکیب می شود. آن برای کمیت جای پای کربن در کل دوره عمر از سیستم هیدروپاور اعمال شده بود. ارزیابی جای پای کربن ، تشعشعات از تولید مواد ، حمل و نقل ، ساخت و ساز و فازهای عملیات حفظ و نگهداری برای یک دوره ی 44 ساله در نظر گرفته شده است. همه ی مواد و مصرف انرژی وابسته شامل شده بود. آن پیدا شده بود که ECRD تشعشعات CO2 تقریباً 24.7% در مقایسه با CGD کاهش یافته است. با توجه به هر مرحله از دوره عمر ، ECRD تشعشعات Co2 را با 46.1% برای تولیدات مواد ، 16.5% برای حمل و نقل و 9.0% برای عملیات حفظ و نگهداری کاهش یافته بود اما تشعشعات با 6.6% برای ساخت و ساز با توجه به حجم کار سنگین افزایش یافته است. عملیات حفظ و نگهداری بیشترین شرکت کننده از تشعشعات CO2 بود که با مراحل ساخت ، تولید و حمل و نقل دنبال می شود. این نتایج نشان می دهد ECRD از نظر محیطی بکلی از طول عمر آن جوابگو است. این دانش می تواند به تصمیم گیرندگان در فاز طراحی با انتخاب نوع مناسب از سیستم هیدروپاور کمک کند.

 

کلیدواژه: طرح هیدروپاور ، جاپای کربن ، سدخاکی ، سد وزنی بتنی ، ارزیابی طول عمر هیبریدی

 

  1. مقدمه

تغییر کلی اقلیم ، تهدید بزرگی برای محیط و توسعه ی اقتصادی در جهان دارد. به منظور نشان دادن این مشکل ، عوامل محیطی باید در بسیاری از انواع مختلف از تصمیم گیری توسط تاجران ، افراد و مدیران اجرایی عمومی و سیاست گذاران در نظر گرفته شود. هر چند آنها از منابع آبی قابل تجدید بدون مصرف سوخت های فسیلی استفاده می کنند ، در نتیجه آلودگی هوایی کمتری در طول عملیات شان دارند ، نیروگاه های مولد برق همچنین نگرانی جهانی را با توجه به مسائل حفظ زیست محیطی موجب شده است. به عنوان یک نتیجه ، ارزیابی زیست محیطی ، شامل محیط زیست طبیعی ( به عنوان مثال ، تغییر چشم انداز و تاثیر آن بر عادات منطقه ای و آبزی ) و محیط زیست اجتماعی ( به عنوان مثال ، مهاجرت جمعیت و سکونت ) به عنوان عوامل مهم برای تصمیم گیری با توجه به پروژه های مولد برق شناسایی شده اند. با این وجود ، تشعشعات گاز گلخانه ای (GHG) اغلب به عنوان غیر موجود توصیف شده است و در مقایسه با تاثیر محیطی بین انواع مختلف از سیستم های هیدروالکتریکی نادیده گرفته شده است.

 


دانلود مقاله ترجمه شده اختلالات سرگیجه و تعادل قابل ویرایش با فر

اختلالات سرگیجه و تعادل
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 443 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
دانلود مقاله ترجمه شده اختلالات سرگیجه و تعادل قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

دانلود مقاله ترجمه شده اختلالات سرگیجه و تعادل قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

خلاصه

 

سرگیجه یک شکایت شایع می باشد که با بالا رفتن سن شیوع پیدا می کند. کاهش، از دست رفتن یا اختلال عملکرد در یک یا چند از اجزای سیستم تعادل ما ممکن است با پیری، با تعدادی از بیماری ها و صدمات باعث آشفتگی تعادل و سرگیجه شود. تشخیص آن شامل یادآوری جزئیات، تست عملکرد شنوایی، تست موضعی و ارزیابی کنترلی وضعیت می باشد. در این فصل برخی از تشخیصات سر گیجه توضیح داده می شود که در آن تمرینات تحرکی برای بهبود آن ضروری است.

 

از دست دادن شدید عملکرد دهلیزی محیطی از یک طرف منجر به شروع ناگهانی سرگیجه شدید و عدم تعادل می شود. بهبود آن می تواند از طریق تحریک سیستم دفاعی اصلی به تدریج با افزایش حرکت چشم و سر و ورزشهای تعادلی شتاب پیدا کند. سرگیجه موضعی متغییر خوش خیم (BPPV) زمانی اتفاق می افتد که اتوکونیا خارج از موقعیت معمول خود، به یکی از کانل های نیمه حلقوی گوش داخلی انتقال پیدا کرده و با حرکات سر یا تغییرات وضعیتی موجب سرگیجه شود.BPPV با دو اصل درمانی معالجه می شود: تمرینات عادتی و مانور درمانی. آسیب به سیستم عصبی مرکزی و تغییرات وابسته به سن در سیستم تعادل همچنین می توانید به سرگیجه و عدم تعادل منجر شود. در افراد مسن، سرگیجه و عدم تعادل یک خطر جدی برای افتادن ها و شکستگی های بعدی را تشکیل می دهند. در مورد آسیب به سیستم عصبی مرکزی و سرگیجه های مربوط به سن، هدف از تمرینات بدنی؛ بهبود تعادل، هماهنگی و قدرت، به منظور کاهش ترس از جنبش و افزایش سطح فعالیت می باشد.

 


<      1   2   3   4      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز